Biznes i Finanse
Problemy Facebooka z blokowaniem reklam nieodpowiednich dla nieletnich
Organizacja działająca na rzecz bezpieczeństwa w sieci Reset Australia przeprowadziła eksperyment, w wyniku którego okazało się, że Facebook umożliwia wyświetlanie reklam m.in. papierosów, alkoholu i hazardu osobom nieletnim - poinformował brytyjski dziennik „The Guardian”.
Przeprowadzający eksperyment założyli fanpage oraz konto reklamowe na Facebooku pod nazwą “Ozzie news network” żeby sprawdzić jakie opcje będą dostępne za pomocą funkcji Ads Manager na platformie.
Jak pisze "Guardian", Facebook zaoferował eksperymentalnej stronie możliwość promowania się w Australii wobec 740 tys. osób w wieku od 13 do 17 lat. Kiedy grupa Reset Australia zawęziła treść reklam pod kątem zainteresowań odkryła, że może promować m.in. alkohol, papierosy, hazard, ekstremalne diety, fast food i portale randkowe wśród nastolatków, o ile nie jest to przekaz bezpośredni.
Koszt reklam alkoholu w grupie 52 tys. nieletnich wyniósłby 3 dolary, hazardu wśród 14 tys. młodych użytkowników Facebooka to 11,24 dolara, zaś papierosów wśród tysiąca nastolatków - pomiędzy 138,50 a 210,97 dolarów.
Następnie organizacja zdobyła reklamy dotyczące tych treści, które były przeznaczone dla nastolatków. Przekaz zawoalowano jako konkursy z nagrodami, przepisy na "koktajle" oraz banery z pytaniami "czy jesteście gotowi na lato?". Reklamy ostatecznie nie zostały rozesłane do potencjalnych odbiorców.
Organizacja zaapelowała do rządu australijskiego o wprowadzenie kodu, który będzie regulował sposób w jaki dane dotyczące osób nieletnich są zdobywane a następnie wykorzystywane. "Facebook wykorzystuje dane nastolatków w ten sam sposób jak dane dorosłych" - skomentował Chris Cooper, dyrektor wykonawczy Reset Australia.