Reklama

Polityka i prawo

Wszystkie usługi w jednym miejscu. Ruszył portal od Poczty Polskiej

Fot. Rakoon/Wikimedia Commons/CC0
Fot. Rakoon/Wikimedia Commons/CC0

Poczta Polska uruchomiła specjalną stronę internetową www.poczta-cyfrowa.pl, która zapewnia klientom łatwy i szybki dostęp do najchętniej wybieranych usług cyfrowych. Do tej pory były one rozproszone w ramach  całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej. 

W czasach pandemii, gdy jednym z warunków bezpieczeństwa jest ograniczenie kontaktów z innymi osobami, Poczta Polska oferuje klientom możliwość skorzystania z wielu swoich usług bez konieczności odwiedzania placówek pocztowych i bez wychodzenia z domu. Klienci zyskują nie tylko czas, wygodę, ale także bezpieczeństwo. Ponadto, dzięki skorzystaniu z kanału cyfrowego, za niektóre usługi klienci zapłacą mniej bądź skorzystają z nich zupełnie za darmo - wskazuje Poczta Polska. Strona www.poczta-cyfrowa.pl jest efektem współpracy ze Spółkami z Grupy Kapitałowej.

„Dokładnie 462 lata temu, 18 października, król Zygmunt II August założył Pocztę Polską. Od wieków Poczta zapewnia łączność obywatelom i instytucjom. Misja Poczty nie zmieniła się, ale zmieniła się technologia. Obecnie strategicznym kierunkiem naszego rozwoju jest informatyzacja usług i przekształcenie się w Narodowego Operatora Cyfrowego. Uruchomiona dziś strona internetowa to swoisty >cyfrowy portfel< usług Grupy Poczty Polskiej umożliwiający naszym klientom wygodny dostęp do cyfrowych usług pocztowych, finansowych i ubezpieczeniowych. Kolejnym etapem będzie udostępnienie nowoczesnej aplikacji mobilnej oraz nowa strona www dla wszystkich spółek z pocztowej grupy kapitałowej” - mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Data uruchomienia nowej strony nie jest przypadkowa. Niedziela 18 października to czas urodzin Poczty Polskiej. Z uwagi na pandemię, odwołane zostały niemal wszystkie tradycyjnie organizowane uroczystości i aktywności. Firma nie zapomniała jednak o swojej tradycji i w ramach wspólnego upamiętnienia urodzin zaproponowała także - po raz pierwszy w swojej kilkusetletniej historii - wszystkim chętnym udział w trwającym od 10 do 18 października otwartym Wirtualnym Biegu Poczty Polskiej. Ponadto zainicjuje akcję sadzenia 462. drzew na 462. rocznicę istnienia narodowego operatora pocztowego.

Jak wskazuje Poczta Polska, uruchomiona witryna internetowa umożliwia m.in.: kupienie znaczka pocztowego czy wysłanie kartki pocztowej. Klienci mogą także za jej pośrednictwem wygenerować nalepkę adresową do nadania paczki, którą można następnie szybko nadać w blisko 400 placówkach pocztowych, dzięki nowemu rozwiązaniu typu fast track (zostało ono wprowadzone m.in. w największych miastach Polski). W wytypowanych placówkach klienci wysyłający paczkę będą obsługiwani poza kolejnością, a dedykowane dla nich okienko będzie oznaczone specjalną naklejką.

„Rozwój informatyczny i technologiczny to obecnie jedno z najważniejszych wyzwań dla szeregu branż i przedsiębiorstw. Pandemia przyspieszyła cyfryzację naszego życia, a Poczta Polska chce sprostać oczekiwaniom klientów informatyzując swoje usługi” - mówi Krzysztof  Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

W ramach domeny www.poczta-cyfrowa.pl klienci znajdą także wiele usług finansowych, z których mogą skorzystać bez wychodzenia z domu. Jeśli chcemy nadać przekaz bądź przesłać komuś pieniądze na drugi koniec Polski możemy tego dokonać także cyfrowo, za pośrednictwem Poczty Polskiej” - podkreśla firma. Operator udostępnia również możliwość szybkiego zapłacenia mandatu.

Dla klientów, którzy zainteresowani są łatwym i szybkim odbiorem korespondencji zaoferowano możliwość skorzystania z usługi eINFO: awizo, czyli otrzymywania awiza w formie elektronicznej, a nie papierowej czy możliwości złożenia żądania dosyłania przesyłek na nowy adres, jeśli został zmieniony. Z usług tych klienci mogą skorzystać przy wykorzystaniu Profilu Zaufanego, którym potwierdzają swoją tożsamość.  

Poczta Polska podkreśla, że dla klientów eCommercowych zaimplementowano dostęp do eSklepu, gdzie można znaleźć cały pakiet produktów do pakowania i zabezpieczania zawartości przesyłek, zarówno listów, jak i paczek. Z kolei wielbiciele prasy drukowanej mają możliwość zamówienia prenumeraty wprost do skrzynki na listy, a dla filatelistów przygotowano szybki dostęp do sklepu z kolekcjami znaczków i kartek.

Strona www.poczta-cyfrowa.pl to także możliwość skorzystania z usług ubezpieczeniowych i bankowych, które oferują spółki z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej, tj. Ubezpieczenia Turystycznego czy możliwości zaciągnięcia kredytu gotówkowego.   

Co jest warte podkreślenia, „cyfrowy portfel” usług Poczty na stronie www.poczta-cyfrowa.pl będzie się zmieniał dynamicznie. Poszczególne kafelki będą rotować w zależności od aktualnej oferty, promocji i zainteresowania, a przede wszystkim oczekiwań samych klientów.

Rozwój usług cyfrowych wpisuje się w strategiczne działania podejmowane przez Pocztę Polską. To proste i wygodne rozwiązania, które zyskują coraz większe zainteresowanie klientów” - wskazuje operator pocztowy.

Informacja prasowa Poczty Polskiej

Reklama
Reklama

Komentarze