Polityka i prawo
MC: walka z dezinformacją to jedno z kluczowych wyzwań dla mediów
Personalizację, walkę z dezinformacją oraz szybkość dostarczania informacji należy uznać za kluczowe wyzwania stojące przed współczesnymi mediami - zaznaczył minister cyfryzacji Marek Zagórski.
"W świecie mediów i nowych technologii głębokie zmiany zachodzą już częściej niż raz na kilka lat. Świat się zmienia, jeśli chodzi o wymiar mediów, co kilka miesięcy, a nawet tygodni" - powiedział Marek Zagórski na otwarciu konferencji "Media Przyszłości", organizowanej przez PAP.
Minister cyfryzacji dodał, że tym, co wyróżnia media jest treść informacji, która zawiera wartość intelektualną, będącą wyróżnikiem mediów dbających o jakość. Szef resortu zauważył, iż rosnący udział technologii, jak sztuczna inteligencja w obróbce informacji, a nawet ich generowaniu, zakłada nadal udział pierwiastka intelektualnego. "Przyszłość mediów to ludzie, a potem dopiero ludzie wspomagani nowoczesnymi technologiami" - powiedział.
Marek Zagórski stwierdził, że zmiany w mediach są wymuszane nie tylko przez otaczający je świat, ale też przez zmieniających się odbiorców. Rośnie odsetek ludzi korzystających ze smartfonów, jako jedynego źródła informacji - dodał. "Zmienia się system telekomunikacyjny, zmienia się również sposób czerpania informacji" - powiedział minister.
Minister stwierdził również, że trudno przewidzieć, jak będzie dokładnie wyglądał świat mediów w przyszłości, ale można zauważyć pewne trendy. "Szybkość dostarczania informacji, personalizacja, ale też walka z dezinformacją" - to wyzwania stojące przed mediami".
Marek Zagórski zauważył, że zmiany te powinny pociągać za sobą dostosowanie przepisów i tworzenie nowych regulacji, także tych związanych z prawami autorskimi. "Dobre prawo to jeden z warunków tego, aby media mogły dobrze funkcjonować" - dodał.
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany