Reklama

Social media

Do 2030 roku 3/4 polskich firm ma wdrożyć rozwiązania oparte na nowych technologiach

Fot. Ed Pylypenko/Unsplash/Domena publiczna
Fot. Ed Pylypenko/Unsplash/Domena publiczna

Trzy na cztery unijne firmy mają w 2030 roku korzystać z rozwiązań opartych na Big Data, sztucznej inteligencji i chmurze, co przewiduje Kompas Cyfrowy. Okazuje się, że tylko jedna na cztery firmy w Polsce zakończyła etap transformacji cyfrowej. Co z pozostałymi i czy Polska będzie w stanie zrealizować unijny plan?

Według danych statystycznych, prawie 74 proc. przebadanych firm przeznacza ponad pół miliona dolarów swojego budżetu na sztuczną inteligencję. Jednak wdrożenie rozwiązań opartych na tej technologii wymaga inwestycji w dane dostępne cyfrowo.

Skuteczna realizacja Kompasu Cyfrowego przyjętego przez Unię Europejską może w konsekwencji pozwolić na stworzenie 5,7 mln nowych miejsc pracy w Europie do 2030 roku.

 Realia w Polsce

Polska zajmuje 4. pozycję od końca, jeśli chodzi o innowacyjność krajów europejskich, dlatego poważne wyzwanie czeka również i rodzimych przedsiębiorców, którzy mogą narzekać na brak środków, wsparcia oraz wiedzy związanej z wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań.

„Polska przoduje w obszarze otwartości konsumentów na innowacje i transformację cyfrową, o czym świadczą wzrosty w sektorze finansów. Jest również pierwsza w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i siódma w Unii Europejskiej pod względem liczby ekspertów pracujących nad rozwojem lub wdrażaniem technologii na bazie sztucznej inteligencji. Jednak przed pandemią nie przekładało się to na intensywniejsze podejście lokalnych firm do innowacji” – stwierdza Marcin Somla, Country Manager z SER Group - dostawcy oprogramowania do zarządzania treścią dla przedsiębiorców.

 Przyszłość polskich firm

Okazuje się, że podstawą rozwoju firm wykorzystujących nowe technologie są dane biznesowe, które należy zdigitalizować i przechowywać w uporządkowany sposób. Problemem jest jednak to, że przedsiębiorstwa nie posiadają odpowiednio przygotowanej do tego struktury przetwarzania informacji, dlatego kluczowe jest przyjęcie bardziej zaawansowanego podejścia do zarządzania treścią.

Pomocne mogą okazać się tu zaawansowane narzędzia Enterprise Content Management (ECM), często oparte na algorytmach sztucznej inteligencji, które ułatwiają zarządzanie danymi i dzięki temu przyspieszają pracę przedsiębiorstwa i procesów biznesowych.

„Przy analizie raportów z różnych branż można zaobserwować, że wprawdzie niektóre firmy rozpoczęły procesy cyfryzacji swoich biznesów, ale wciąż mają nadzieję, że wraz z zakończeniem pandemii uda im się wrócić do normalnego działania w starym trybie. I chociaż nowo założona mała firma może od samego początku być całkowicie zdigitalizowana i operować bez papieru, duże przedsiębiorstwo, mające codziennie do czynienia z milionami dokumentów, będzie potrzebowało elastycznego, innowacyjnego rozwiązania z zakresu Enterprise Content Management. W takiej sytuacji przestarzałe archiwa i monolityczne rozwiązania muszą stać się przeszłością” – dodaje Marcin Somla.

Na podst. informacji prasowej


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

imageFot. Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze