Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Policja złapała Ukraińca. Wyłudzał pieniądze

policja polska ukraina
Zdjęcie z czynności Policji.
Autor. Polska Policja/policja.pl

Policja zatrzymała Ukraińca zamieszanego w oszustwa „na pracownika banku”. 18-latek usłyszał zarzuty. Grozi mu 8 lat więzienia. To lekcja dla nas wszystkich.

Reklama

Od połowy listopada ubiegłego roku funkcjonariusze Policji z Otwocka zajmowali się sprawą oszustów wyłudzających pieniądze metodą „na pracownika banku.

Reklama

Schemat działania nie był zaskakujący. Po odebraniu telefonu ofiary dowiadywały się, że rzekomo ich oszczędności na koncie są zagrożone a jedynym sposobem, aby je ochronić, było postępowanie według wskazówek dzwoniącego. Jeden z mężczyzn stracił tak ponad 33 tys. zł.

    Ukrainiec zatrzymany

    Funkcjonariusze badali sprawę. Okazało się, że ślady przestępstwa prowadzą do Krakowa. Ustalono dane jednego z oszustów oraz miejsca, gdzie może się znajdować. 

    Reklama

    „Finalnie operacyjni zatrzymali 18-letniego obywatela Ukrainy na jednej z krakowskich ulic. Następnie przeszukali miejsce, w którym według ustaleń policjantów w ostatnim czasie przebywał zatrzymany oszust” – podaje polska Policja. 

      18-latek usłyszał zarzuty

      Podczas czynności zabezpieczono dokumenty bankowe oraz kartę debetową innej osoby. Młody Ukrainiec usłyszał zarzut oszustwa. Za ten czyn grozi do 8 lat więzienia. Zastosowanie wobec niego środek zapobiegawczy w postaci 3-miesięcznego aresztu.

      Reklama
      polska policja ukraina
      Zdjęcie z czynności Policji.
      Autor. Polska Policja/policja.pl
      Reklama
        Reklama

        Proste zasady bezpieczeństwa

        Reklama

        Pamiętajmy, że bank nigdy w sposób zdalny nie poprosi o podanie wrażliwych danych (PESEL, dane logowania itd.). Jeśli ktoś w słuchawce twierdzi, że jest pracownikiem instytucji finansowej i prosi nas o zainstalowanie jakiejś aplikacji czy zatwierdzenie operacji, odmówmy.

        Nie działajmy pod wpływem impulsu, emocji. To właśnie metoda oszustów – wywołać w nas stres, lęk, panikę, bo osłabiają naszą czujność i nie kierujemy się wówczas zdrowym rozsądkiem

        Reklama

        Zawsze możemy rozłączyć się i bezpośrednio skontaktować z bankiem (na infolinię lub w „okienku”) w celu weryfikacji sprawy. Zasada ograniczonego zaufania to podstawa naszego bezpieczeństwa, również w sieci.

          Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

          Reklama
          Reklama

          Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?

          Materiał sponsorowany

          Komentarze

            Reklama