Cyberbezpieczeństwo
Nowa funkcja w Bolt. Nagrywanie dźwięku podczas przejazdu ma wpłynąć na bezpieczeństwo
Bolt oficjalnie wprowadził opcję nagrywania dźwięku podczas przejazdu. Nowa funkcja ma zapewnić większe bezpieczeństwo zarówno pasażerom, jak i kierowcom.
Na początku września na łamach CyberDefence24 opisywaliśmy plany firm oferujących przewozy na aplikację, które dotyczą wprowadzenia nowych rozwiązań mających na celu poprawę bezpieczeństwa pasażerów i kierowców. Dziś wiemy już, że na krok w tym kierunku zdecydował się Bolt.
Przypomnijmy, pod koniec sierpnia w czterech polskich miastach wspomniana firma rozpoczęła testy dotyczące rejestracji dźwięku podczas przejazdu. Od teraz faza testowa staje się praktyką. Jak podaje firma, funkcja nagrywania dźwięku jest dostępna oficjalnie od 2 października br.)
Czytaj też
24 h na zgłoszenie incydentu
Jak czytamy w komunikacie przesłanym nam przez przedstawicieli Bolta, podczas dowolnego momentu podróży klient, który nie jest zadowolony ze sposobu zachowania kierowcy, może zdecydować się na nagrywanie dźwięku. W opcji Bezpieczeństwo w aplikacji wystarczy wybrać funkcję Nagrywanie dźwięku, które ma zakończyć się automatycznie w momencie finalizacji przejazdu.
Nagranie ma być zaszyfrowane i przechowywane na urządzeniu osoby nagrywającej przez 24 godziny. Później będzie ono kasowane, dlatego też ewentualnego zgłoszenia należy dokonać w ciągu doby.
„Jeżeli chcesz skorzystać z funkcji nagrywania dźwięku, możesz to zrobić wyłącznie w trakcie trwania przejazdu. Nie ma możliwości odsłuchania nagrania ani przez kierowcę ani przez pasażera. Dostęp do nagrania i możliwość jego odsłuchania mają tylko wybrane osoby z zespołu wsparcia Bolt, ale tylko i wyłącznie gdy prześlesz je do Zespołu Wsparcia zgłaszając ewentualny incydent” – czytamy na oficjalnej stronie.
Moment przełomowy?
Najnowsza opcja wdrożona przez firmę oferującą przewozy na aplikację to jeden z elementów wielu zmian zachodzących u przewoźników od blisko roku. W październiku 2022 roku policja w Warszawie przeprowadziła kontrolę niemal 200 pojazdów i kierowców, którzy świadczyli usługi przewozu osób za pośrednictwem aplikacji.
Jak pisaliśmy na łamach CyberDefence24, to wtedy zatrzymano 12 kierowców, a akcja policji została przeprowadzona z powodu występowania przypadków o charakterze kryminalnym, występujących podczas przejazdów oferowanych przez przewoźników na aplikację.
Akcja policja wywołała do tablicy firmy takie jak Uber czy wspomniany Bolt. Już kilka tygodni po opisywanej akcji funkcjonariuszy obie firmy zorganizowały oddzielne konferencje prasowe, podczas których prezentowały nowe rozwiązania, które mają na celu znaczące poprawienie bezpieczeństwa przejazdów. To między innymi wtedy zdecydowano się na wprowadzenie „weryfikacji kierowców w czasie rzeczywistym” czy osobiste stawiennictwo prowadzących pojazdy w poszczególnych oddziałach firm na terenie Polski. Więcej na temat zmian można przeczytać w tym tekście.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].