Bolt zapowiada wprowadzenie szeregu zmian mających na celu poprawę bezpieczeństwa swoich pasażerów. Jedną z nowości będzie stworzenie Punktów Obsługi Kierowców, pomagających w skuteczniejszej weryfikacji pracowników.
Początek poniedziałkowego briefingu Bolta dotyczył zmian, których firma dokonała w ostatnich miesiącach. Paweł Kuncicki (Country Manager Bolta w Polsce) wspomniał m.in. o przeprowadzeniu serii szkoleń dokonanych przez pracowników platformy dla funkcjonariuszy Policji. Szkolenia dotyczyły najnowszych procedur wprowadzonych przez Bolta.
Do reszty wprowadzonych nowości można zaliczyć weryfikację kierowców w czasie rzeczywistym oraz nawiązanie współpracy z Fundacją Feminoteka i stworzenie usługi „Kobiety dla Kobiet”.
Innymi nowościami są także szkolenia dla kierowców, które mają być zakończone obowiązkowym testem, a także wdrożenie automatycznego tłumacza chatu, mającego na celu poprawę komunikacji z pasażerem.
Skuteczniejsza weryfikacja?
Mówiąc o planowanych zmianach Kuncicki wspomniał o zamiarze stworzenia fizycznych Punktów Obsługi Kierowców w 12 polskich miastach. Pierwszy taki punkt powstanie na początku 2023 roku w Warszawie, a jego celem będzie bardziej skuteczne weryfikowanie kierowców. Zdaniem Country Managera Bolta w Polsce wprowadzenie takich zmian spowoduje uniemożliwienie podszywania się pod innego kierowcę.
Kolejną zapowiadaną zmianą jest wprowadzenie przez platformę obowiązku posiadania identyfikatora TAXI. W miastach, w których takie zaświadczenie jest wymagane, kierowcy będą zobligowani do zaprezentowania kopii identyfikatora. W przeciwnym razie, kierowca nie będzie mógł być dodany do platformy, a świadczenie przez niego usługi w ramach Bolta będzie niemożliwe.
Zmiany dotkną także samych samochodów. Bolt pochwalił się, że będzie pierwszą platformą w Polsce, która wprowadzi obowiązek weryfikowania oznakowania aut. Wymagane będzie dostarczenie zdjęcia samochodu przed dodaniem go do platformy. W ten sposób auto „pracujące" dla Bolta, ma być zawsze oznaczone jako „taksówka".
Paweł Kuncicki mówił także o wprowadzeniu obowiązku przejścia badań psychologicznych i medycznych dla kierowców Bolta. Jak zaznaczył, wprowadzone zmiany będą dotyczyć wszystkich nowych kierowców już od 15 listopada. Osoby współpracujące dotychczas z Boltem, będą musiały przejść przez proces dodatkowej weryfikacji do końca tego roku.
Jak zmiany wpłyną na nasze bezpieczeństwo?
Podczas briefingu większość pytań zadawanych przez dziennikarzy dotyczyła poziomu bezpieczeństwa w usługach oferowanych przez platformę.
„Jeśli pojawiają się nieprawidłowości w pracy danego kierowcy, to traci on dostęp do naszej platformy, nasza współpraca jest zrywana” – mówił Kuncicki, zapewniając, że taki kierowca nie będzie mógł być ponownie dodany do platformy.
„Zerwiemy współpracę ze wszystkimi, którzy nie będą spełniać naszych wymogów” – dodał.
Country Manager Bolta mówił też o dwóch rodzajach blokad, zwiększających bezpieczeństwo klientów.
Blokady trwałe mają być wprowadzane dla osób, które np. dopuściły się molestowania seksualnego. Dla takich osób powrót do pracy w Bolcie będzie niemożliwy. Blokada tymczasowa dotyczy tych kierowców, którzy np. nie dostarczyli wszystkich potrzebnych dokumentów.
Czytaj też
Zapytany o liczbę przypadków molestowań seksualnych w taksówkach z aplikacji, nie chciał podać dokładnych danych, ale podkreślił, że „od momentu wdrożenia konkretnych rozwiązań w roku 2022 (szkolenia, weryfikacja kierowców w czasie rzeczywistym) zaobserwowano istotny spadek zgłoszeń”.
Przedstawiciele firmy zapewnili, że nowości wprowadzane przez firmę nie będą miały wpływu na ceny czy czas oczekiwania na transport.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].