Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Film o rosyjskim wojsku zabłysnął w sieci

rosja wojsko uzbrojenie wojna
Film uderzający w rosyjskie wojsko krążył w internecie. Udostępnili go proukraińscy haktywiści.
Autor. Минобороны России/Facebook

Film uderzający w rosyjskie wojsko został udostępniony na kilkudziesięciu stronach internetowych firm, współpracujących z siłami Putina. To efekt włamania, za którym mają stać proukraińscy haktywiści. 

5 sierpnia br. na stronach firm współpracujących z rosyjskim wojskiem miało pojawić się nagranie uderzające w tamtejsze siły zbrojne.

Według ukraińskiego serwisu ArmyInform, film o wymownym tytule „DOŚĆ” przedstawiał żołnierzy wroga, którzy wzywali innych przedstawicieli armii oraz ochotników do porzucenia broni i powrotu do domu.

Czytaj też

Reklama

Rosyjska rzeczywistość. „Brakuje amunicji"

Na nagraniu miały padać stwierdzenia, wskazujące na np. brak amunicji na polu walki, ogromnych stratach czy bezwzględności wobec własnych żołnierzy.

„Brakuje amunicji. Straty są wielkie. Strzelają nam w plecy z naszych barykad” – serwis przytacza rzekomą wypowiedź jednego z rosyjskich wojskowych, który pojawił się na filmie. 

Na koniec pojawia się hasło z wymownym przekazem: „Cele są nieistotne. Niszczymy domy, zabijamy ludzi. Zamiast pokoju, niesiemy wojnę i śmierć”. 

Czytaj też

Reklama

Akcja proukraińskich haktywistów

ArmyInform podaje, że film ukazał się na 50 witrynach, do których dostęp uzyskali proukraińscy haktywiści. Nagranie też ma być ich autorstwa. To kompilacja rzekomo prawdziwych wideo opublikowanych przez rosyjskich wojskowych i udostępnionych w mediach społecznościowych. 

Nasi sąsiedzi twierdzą, że filmiki pokazują stan sił Putina i nasilający się ich brak motywacji do walki.

#READ[ articles: 1039609 | showThumbnails: true ]

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze