Cyberbezpieczeństwo
Cyberbezpieczeństwo na topie. Rok 2021 był rekordowy dla startupów z branży
Startupy zajmujące się cybersecurity pozyskały w zeszłym roku rekordowy kapitał w wysokości 29,5 mld dolarów. To ponad dwa razy więcej od 12 mld dolarów zebranych w 2020 r. i suma przewyższająca dwa poprzednie lata łącznie – wynika z danych firmy Momentum Cyber.
Świat w roku 2022 nadal walczy z pandemią. Jednak pomimo trudności branża bezpieczeństwa nie ustaje w dążeniach do zmiany, dostosowania i rozwoju. W przypadku kilku tendencji obserwuje się nawet przyspieszenie.
Duże i małe podmioty z branży, oprócz tradycyjnego „fizycznego bezpieczeństwa" szybko opracowują nowatorskie rozwiązania z zakresu SI, chmury obliczeniowej, internetu rzeczy (IoT) i cyberbezpieczeństwa.
Czytaj też
Wszystko wskazuje na to, że branża bezpieczeństwa jest na etapie przedefiniowywania się. Odchodzi od tradycyjnych zabezpieczeń i rozwija działalność w nowych obszarach, które zapewnią społecznościom, spółkom i społeczeństwu nowe zdobycze w dziedzinie analiz i zrównoważenia.
Rok 2021: padł historyczny rekord
Ubiegły rok był trudny dla cyberbezpieczeństwa, ale jednocześnie rekordowy dla startupów zajmujących się tym sektorem. Inwestorzy przekazali rekordową kwotę finansowania na ponad 1 tys. transakcji, z których 84 były większe niż 100 milionów dolarów.
Jak wynika z danych Momentum, całkowita wartość finansowania wzrosła o 138 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Czytaj też
Historyczna wielkość inwestycji jest napędzana impulsem innowacji w branży i związaną z pandemią eksplozją cyberzagrożeń. W 2021 r. rekordowa liczba ponad 30 startupów osiągnęła wyceny o wartości ponad miliarda dolarów, w tym takie firmy jak Wiz, Noname Security i LaceWork, w porównaniu do zaledwie sześciu startupów w poprzednim roku.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.