Reklama

Biznes i Finanse

YouTube Shorts hitem internetu. Miliardowe miesięczne wyświetlenia

YT Shorts osiąga imponujące wyniki. Jak przestawiają się wyniki innych formatów Google'a?
YT Shorts osiąga imponujące wyniki. Jak przestawiają się wyniki innych formatów Google'a?
Autor. Christian Wiediger/Unsplash

Dyrektor generalny Google, Sundar Pichai podsumował ostatnie miesiące w wykonaniu firmy. Czwarty kwartał 2023 roku przyniósł jej kilka imponujących wyników.

W ostatnich dniach firma Alphabet dokonała podsumowania ostatniego kwartału minionego roku. Przedstawiono dane dotyczące wykupionych subskrypcji, wysokości zysków czy liczby planowanych zwolnień.

Czytaj też

Reklama

Google One i shortsy

Pierwsza informacja podana przez Sundara Pichai’a dotyczyła Google One - płatnego abonamentu, zapewniającego użytkownikom więcej wolnego miejsca na dane. W najbliższym czasie firma spodziewa się, że liczba osób korzystających z usługi, której historia sięga 2018 roku, przekroczy 100 milionów subskrybentów.

Imponują też liczby związane z formatem shorts. Miesięcznie krótkie, kilkusekundowe filmiki na YouTubie oglądały nawet dwa miliardy zalogowanych użytkowników. Codziennie tego rodzaju filmy wyświetlane są przeszło 7 miliardów razy. Na temat rosnącej popularności krótkich wideo i coraz mocniejszym gratyfikowaniu tego rodzaju formatu przez platformę pisaliśmy na łamach CyberDefence24 w tym tekście.

Czytaj też

Reklama

Jak przedstawiają się finanse?

Google pochwaliło się również ostatnimi wynikami finansowymi. W 2023 roku zyski z subskrypcji wykupionych w usługach tej firmy (m.in. YouTube Premium i Music czy wspomniany Google One) wyniosły 15 miliardów dolarów. To 5-krotny wzrost w stosunku do wyników z 2019 roku.

Dużo bardziej imponujące są przychody z głównego źrodła zarobków Google, czyli z reklam. Jak czytamy na portalu TechCrunch, wyniosły one aż 65,5 miliardów dolarów. Co ciekawe, chwilę po podaniu tej informacji do opinii publicznej, akcje spółki spadły o 4 proc. Co było powodem? Pierwsze prognozy zakładały, że wynik będzie o 300 milionów dolarów lepsz.

Czytaj też

Reklama

Co ze zwolnieniami?

Najnowsze doniesienia z Google’a dotyczą też kwestii zwolnień. W 2023 z firmą miało pożegnać się nawet 12 tysięcy osób. Rok 2024 ma być bardziej łaskawy dla obecnych pracowników, mimo że w pierwszych tygodniach koncern zwolnił tysiąc pracowników, o czym pisaliśmy tutaj. Pichai zapewnił jednak, że były to pierwsze i ostatnie grupowe zwolnienia w firmie w tym roku. Czas pokaże, czy nie złamie danego słowa.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama