Reklama

Biznes i Finanse

Szacowanie strat po awarii CrowdStrike. Wielkie sumy

Wśród podsumowań awarii CrowdStrike pojawiają się również i te dotyczące strat finansowych. Okazuje się, że będą one sięgać gigantycznych kwot.
Wśród podsumowań awarii CrowdStrike pojawiają się również i te dotyczące strat finansowych. Okazuje się, że będą one sięgać gigantycznych kwot.
Autor. Markus Spiske/Unsplash

Błędna aktualizacja CrowdStrike Falcon przyniosła ze sobą nie tylko kłopoty na wszystkich kontynentach. Straty finansowe odnotowała każda branża, która korzysta z tego oprogramowania. W sumie sięgają one miliardów dolarów.

O awarii z 19 lipca napisano już wiele, zarówno co do możliwości uniknięcia podobnych sytuacji, jak i samych przyczyn. Na naszych łamach opisywaliśmy, jakie wnioski płyną z problemów, które zgotował z pozoru prosty błąd w aktualizacji.

Czytaj też

Reklama

Największe straty w bankowości i służbie zdrowia

Wśród podsumowań zaczynają się również pojawiać szacunki co do strat finansowych, jakie zostały poniesione w wyniku awarii. Jak informuje Polski Instytut Ekonomiczny w Tygodniku Gospodarczym z 1 sierpnia br., już teraz wiadomo, że sięgną one nie milionów, a miliardów dolarów.

Najbardziej dotknięte finansowo zostały firmy z bankowości i opieki zdrowotnej – aż 57 proc. całkowitej sumy strat. Mowa o 1,15 mld dol. w tym pierwszym przypadku, zaś służba zdrowia straciła 1,94 mld dol.; średnia strata jednej firmy z tych branż wynosi odpowiednio 71,84 mln dol. oraz 64,60 mln dol.

Czytaj też

Reklama

Unikać wspólnego elementu w branży

Najgłośniej w kontekście awarii CrowdStrike mówiło się o liniach lotniczych. W tym segmencie straty wyniosą 0,86 mld dol. Niby jest to niewiele, ale średnia strata w przypadku jednego przewoźnika lotniczego to najwięcej ze wszystkich branż – aż 143,38 mln dol.

Podsumowania finansowe są kolejnym dowodem na to, że należy dążyć do dywersyfikacji oprogramowania używanego przez branżę. Jak zauważa Krystian Łukasik na łamach Tygodnika Gospodarczego, im większe będzie uzależnienie segmentów gospodarki od technologii cyfrowych, tym częściej może dochodzić do tego typu sytuacji za sprawąsingle point of failure.

/PM

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama