Cyberbezpieczeństwo
CrowdStrike przeprasza za globalną awarię. Wysyła vouchery do... Uber Eats
Starty spowodowane globalną awarią CrowdStrike Falcon są już liczone w miliardach dolarów. Firma postanowiła przeprosić partnerów, wysyłając im karty podarunkowe na Uber Eats o wartości 10 dolarów. To jednak nie koniec historii.
Pierwsze informacje o przeprosinach zaczęły pojawiać się na portalu X. Okazuje się, że CrowdStrike wysłał swoim pracownikom i partnerom, którzy pomagali klientom podczas awarii e-mail z przeprosinami oraz voucherem do Uber Eats.
„Kawa lub przekąska” na koszt CrowdStrike? Nie wyszło
Treść przeprosin opublikował portal TechCrunch. CrowdStrike przyznaje, że incydent z 19 lipca spowodował dodatkową pracę zespołu.
„Przesyłamy nasze szczere podziękowania i przeprosiny za niedogodności. Aby wyrazić naszą wdzięczność, Twoja następna filiżanka kawy lub późna przekąska jest na nasz koszt!” – brzmi e-mail.
Co ciekawe, okazało się, że osoby, które chciały zrealizować kartę podarunkową o wartości 10 dolarów, otrzymały komunikat o błędzie i informację, że… voucher został anulowany i jest nieważny.
„Wysłaliśmy karty podarunkowe do naszych kolegów z zespołu i partnerów, którzy pomagali klientom. Uber oznaczył to jako oszustwo z powodu wysokich wskaźników użytkowania” – przekazał rzecznik prasowy CrowdStrike Kevin Benacci, w rozmowie z TechCrunch.
Czytaj też
CrowdeStrike o przyczynach awarii
W ubiegłym tygodniu CrowdStrike wydało wadliwą aktualizację, która spowodowała, że około 8,5 miliona urządzeń z systemem Windows stało się bezużytecznych – zawiesiło się na „niebieskim ekranie śmierci”.
W środę 24 lipca firma poinformowała o przyczynach awarii. Jak czytamy, z powodu błędu, który miał miejsce podczas sprawdzania, czy aktualizacje są gotowe do udostępnienia na urządzeniach klientów, wadliwy kod „przeszedł walidację, pomimo zawierania problematycznych danych o treści”.
CrowdStrike prowadzi wewnętrzne dochodzenie w tej sprawie. Jego wyniki mają zostać upublicznione przez firmę.
Czytaj też
Amerykańskie firmy z ogromną stratą
Awaria CrowdStrike wpłynęła negatywnie na wiele firm i instytucji na całym świecie, w tym na linie lotnicze, banki, czy opiekę zdrowotną. Jak donosi Reuters, amerykańskie firmy z rankingu „Fortune 500”, w związku z awarią poniosły straty finansowe w wysokości 5,4 miliarda dolarów.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany