Reklama

Cyberbezpieczeństwo

CrowdStrike przeprasza za globalną awarię. Wysyła vouchery do... Uber Eats

Voucher na Uber Eats od CrowdStrike za pomoc klientom
Voucher na Uber Eats w wysokości 10 dolarów, który nie działał - tak CrowdStrike podziękował swoim pracownikom i partnerom za ciężką pracę w dniu awarii
Autor. @David__exe / X

Starty spowodowane globalną awarią CrowdStrike Falcon są już liczone w miliardach dolarów. Firma postanowiła przeprosić partnerów, wysyłając im karty podarunkowe na Uber Eats o wartości 10 dolarów. To jednak nie koniec historii.

Pierwsze informacje o przeprosinach zaczęły pojawiać się na portalu X. Okazuje się, że CrowdStrike wysłał swoim pracownikom i partnerom, którzy pomagali klientom podczas awarii e-mail z przeprosinami oraz voucherem do Uber Eats.

„Kawa lub przekąska” na koszt CrowdStrike? Nie wyszło

Treść przeprosin opublikował portal TechCrunch. CrowdStrike przyznaje, że incydent z 19 lipca spowodował dodatkową pracę zespołu.

Przesyłamy nasze szczere podziękowania i przeprosiny za niedogodności. Aby wyrazić naszą wdzięczność, Twoja następna filiżanka kawy lub późna przekąska jest na nasz koszt!” – brzmi e-mail.

Co ciekawe, okazało się, że osoby, które chciały zrealizować kartę podarunkową o wartości 10 dolarów, otrzymały komunikat o błędzie i informację, że… voucher został anulowany i jest nieważny.

„Wysłaliśmy karty podarunkowe do naszych kolegów z zespołu i partnerów, którzy pomagali klientom. Uber oznaczył to jako oszustwo z powodu wysokich wskaźników użytkowania” – przekazał rzecznik prasowy CrowdStrike Kevin Benacci, w rozmowie z TechCrunch.

Czytaj też

Reklama

CrowdeStrike o przyczynach awarii

W ubiegłym tygodniu CrowdStrike wydało wadliwą aktualizację, która spowodowała, że około 8,5 miliona urządzeń z systemem Windows stało się bezużytecznych – zawiesiło się na „niebieskim ekranie śmierci”.

W środę 24 lipca firma poinformowała o przyczynach awarii. Jak czytamy, z powodu błędu, który miał miejsce podczas sprawdzania, czy aktualizacje są gotowe do udostępnienia na urządzeniach klientów, wadliwy kod „przeszedł walidację, pomimo zawierania problematycznych danych o treści”.

CrowdStrike prowadzi wewnętrzne dochodzenie w tej sprawie. Jego wyniki mają zostać upublicznione przez firmę.

Czytaj też

Reklama

Amerykańskie firmy z ogromną stratą

Awaria CrowdStrike wpłynęła negatywnie na wiele firm i instytucji na całym świecie, w tym na linie lotnicze, banki, czy opiekę zdrowotną. Jak donosi Reuters, amerykańskie firmy z rankingu „Fortune 500”, w związku z awarią poniosły straty finansowe w wysokości 5,4 miliarda dolarów.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

Reklama
Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama