Reklama

Biznes i Finanse

Nowa polityka pracy zdalnej w Mecie. Zmiany już od września

Autor. Fot. Allesio Jacona/Flickr/CC BY-SA 2.0

Meta zdecydowała o ustaleniu nowych zasad dotyczących pracy zdalnej. Od września część pracowników będzie musiała pracować co najmniej trzy dni w tygodniu w biurze.

Reklama

„Jesteśmy zaangażowani w ciągłe doskonalenie naszego modelu w celu wspierania współpracy, relacji i kultury niezbędnych pracownikom do jak najlepszego wykonywania pracy" – podała Meta w swoim oświadczeniu, które opisuje CNBC . Co kryje się za tymi słowami? 

Reklama

Czytaj też

Reklama

Nowa strategia

W ostatni czwartek władze Mety zaczęły informować swoich pracowników o nowej polityce dotyczącej pracy zdalnej. Nowa strategia zakłada, że od września większość pracowników firmy zarządzanej przez Marka Zuckerberga będzie musiała pojawiać się w biurze co najmniej trzy razy w tygodniu.

Polityka Mety dotycząca pracy zdalnej przechodziła przez przeobrażenia w ostatnich latach. Jeszcze w czerwcu 2021 roku, a więc w trakcie okresu pandemicznego, Mark Zuckerberg zgadzał się bardziej niż obecnie na taką formę pracy. „Praca zdalna na dużą skalę jest możliwa (...)". Ostatnie miesiące przyniosły pewne zmiany.

Praca z biura ma swoje plusy?

W marcu tego roku informowaliśmy o zmianach szykowanych przez CEO Mety w kontekście organizacji pracy pracowników. W CyberDefence24 pisaliśmy o tym, że Zuckerberg przeprowadził analizę, z której wynikało, że praca w biurze przyniesie firmie więcej korzyści.

„Analiza ta pokazuje, że inżynierowie na wcześniejszym etapie kariery osiągają przeciętnie lepsze wyniki, jeśli pracują osobiście z kolegami z zespołu przez co najmniej trzy dni w tygodniu" – mówił wtedy CEO Mety.

Dziś widzimy, że za tą analizą poszły konkretne decyzje, które nie dotyczą tylko młodszych pracowników, ale zdecydowanej większości osób zatrudnianych przez technologicznego giganta.

/MG

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama