Reklama

Biznes i Finanse

Zuckerberg: praca w biurze jest skuteczniejsza od pracy zdalnej

Fot. Mark Zuckerberg F8 2018 Keynote/Wikimedia Commons/CC 2.0
Fot. Mark Zuckerberg F8 2018 Keynote/Wikimedia Commons/CC 2.0

Właściciel Mety podzielił się wynikami wewnętrznego raportu, dotyczącego efektywności pracy zdalnej w jego firmie. Wynika z niego, że u pracowników od początku pracujących w firmie z domu/ kawiarni, efektywność pracy była niższa, niż u tych, którzy pracowali „na miejscu”.  

Reklama

Badania zostały przeprowadzone w ramach restrukturyzacji, do której dochodzi w Mecie. W ostatnich miesiącach firma zwolniła 10 tysięcy pracowników . Dyskusji poddany jest pomysł stworzenia bardziej „płaskiej" struktury i zrezygnowania z niektórych szczebli zarządzania. Ma też dojść do anulowania projektów, którym nie nadano wysokiego priorytetu.

Reklama

Jak wskazuje portal TechCrunch obserwacja dokonana przez Marka Zuckerberga dotyczy też pewnych zmian pokoleniowych, obserwowanych na rynku pracy.

Jak wskazał szef Mety, młodsi inżynierowie - będący dopiero na początku swojej kariery zawodowej - pracują lepiej, gdy mają możliwość osobistej pracy wspólnie z kolegami i koleżankami przez co najmniej trzy dni w tygodniu. „Łatwiej wtedy budować osobiste zaufanie, a te relacje pomagają nam pracować efektywniej" – wskazał.

Reklama

Czytaj też

Pandemia i praca zdalna

Opisywana sytuacja pokazuje, że opinie Marka Zuckerberga dotyczące pracy zdalnej ulegają przeobrażeniom. Jeszcze w 2020 roku szef Mety był jednym z większych orędowników takiej formy pracy. To wtedy zapowiadał, że Meta będzie wiodła prym w przestawianiu się firm technologicznych na pracę zdalną.

Na razie mamy do czynienia z nieformalnymi zachętami do częstszej pracy w firmie. Zobaczymy, czy wyniki którymi dzieli się Zuckerberg, jakkolwiek wpłyną na zmianę strategii całej korporacji i czy pójdą za tym bardziej skonkretyzowane decyzje.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

/MG

Reklama

Komentarze

    Reklama