Reklama

Biznes i Finanse

Meta ma pierwszego w historii dyrektora ds. bezpieczeństwa informacji. To Guy Rosen

Guy Rosen
Autor. Alex Dunne / Flickr

Koncern Meta (Facebook) po raz pierwszy w historii wyznaczył stanowisko dyrektora ds. bezpieczeństwa informacji. Został nim jeden z wiceprezesów firmy Guy Rosen.

Reklama

Guy Rosen w Facebooku pracuje od 2013 roku. Do tej pory, jak przypomina agencja Reutera, zajmował się bezpieczeństwem produktu i działaniami na rzecz integralności.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Na swoim profilu w serwisie Twitter Rosen poinformował, że w nowej roli będzie „dalej nadzorował i czuwał nad szeroko rozumianym bezpieczeństwem i ryzykiem z nim związanym, w odniesieniu do wszystkich osób korzystających z naszych usług, jak i do naszej firmy oraz branży, w której ona działa".

Zuckerberg: to kolejny krok do wpisania bezpieczeństwa w DNA Mety

W notatce do pracowników Mety prezes tej firmy Mark Zuckerberg miał napisać, że nominacja Rosena na stanowisko dyrektora ds. bezpieczeństwa informacyjnego to „kolejny krok do wpisania bezpieczeństwa w DNA Mety i wzmocnienia pozycji lidera firmy w sprawach go dotyczących".

Czytaj też

Rosen ma być odpowiedzialny za wszystkie sprawy związane z bezpieczeństwem platformy, w tym za wykorzystywanie usług Mety niezgodnie z przeznaczeniem i dokonywanie nadużyć za ich pomocą. W nowej roli, Guy Rosen ma odpowiadać też za infrastrukturę i komunikację koncernu, a także zajmować się analizą ryzyka – zarówno tego wewnętrznego, jak i zewnętrznego – pisze Reuters, powołując się na treść notatki Marka Zuckerberga.

Ostatnią osobą, która przed Rosenem w Facebooku odpowiadała za bezpieczeństwo, był Alex Stamos, który zrezygnował z pracy w tej firmie w 2018 roku i od tamtego czasu wielokrotnie prezentował krytyczne względem koncernu Zuckerberga nastawienie.

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama

Komentarze

    Reklama