Biznes i Finanse
Disney i Apple wprowadzą ważne zmiany. Chodzi o sztuczną inteligencję
Władze Apple’a oraz Disney’a muszą informować o wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w swoich produktach – zadecydował jeden z amerykańskich organów regulacyjnych.
3 stycznia Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (org. U.S. Securities and Exchange Commission) odrzuciła wnioski obu firm, w których te domagały się, aby nie mieć obowiązku informowania odpowiednich organów o wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w swoich corocznych raportach.
Jak czytamy na stronie Agencji Reutera, wspomniane firmy chciały, aby korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji było uznawane jedynie za „zwykłe operacje biznesowe”, a na to nie było zgody regulatora.
Czytaj też
Uzasadnione obawy
Nie jest tajemnicą, że zarówno opisywana firma technologiczna, jak i popularny producent filmowy wykorzystują technologie generatywnej sztucznej inteligencji do wzrostu wydajności swojej pracy. Takie działanie niepokoi pracowników, którzy coraz bardziej obawiają się tego, że AI wyprze ich z rynku pracy.
O tym, że nie są to obawy nieuzasadnione świadczy niedawny protest aktorów i scenarzystów w Hollywood czy opisywany przez nas pozew „New York Times’a” wymierzony w OpenAI.
Głos w tej sprawie zabrali również cytowani przez Reutersa przedstawiciele AFL-CIO (org. American Federation of Labor and Congress of Industrial Organizations), czyli organizacji zrzeszającej amerykańskie związki zawodowe. Napisali: „Systemy AI nie powinny być trenowane na dziełach chronionych prawami autorskimi (…)”.
Czytaj też
Proces nie do zatrzymania?
Decyzja U.S. Securities and Exchange Commission to krok ku większej transparentności. Niestety niewiele wskazuje jednak na to, że będzie to działanie, które odwróci zapoczątkowane trendy i zatrzyma proces zastępowania ludzkiej pracy przez narzędzia sztucznej inteligencji. Więcej na ten temat pisaliśmy na łamach CyberDefence24 m.in. tutaj.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].