Biznes i Finanse
Amazon stawia na AI. Inwestuje w konkurencję ChatGPT
Amazon zainwestuje 4 miliardy dolarów w firmę Anthropic i przejmie pakiet mniejszościowy firmy zajmującej się generatywną sztuczną inteligencją. Po co gigantowi e-commerce taka inwestycja?
W poniedziałek Amazon i Anthropic poinformowały o nawiązaniu współpracy w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji. Firma należąca do Jeffa Bezosa włącza się w ten sposób w rywalizację AI z Microsoftem i innymi firmami technologicznymi.
Ruch Amazona to także odpowiedź na sukces, który w ostatnich miesiącach – w związku z rozwojem sztucznej inteligencji – święci firma Nvidia, odpowiadająca za produkcję chipów i półprzewodników, będących nieodłącznym elementem rozwijania AI. Więcej na ten temat pisaliśmy na łamach CyberDefence24 w tym materiale.
Amazon chce pokazać, że w kontekście chipów i półprzewodników również jest podmiotem, z którym należy się liczyć. Celem opisywanej inwestycji Amazona ma być też sprawienie, aby w oczach opinii publicznej uchodzić za firmę oferującą kompleksową obsługę AI - podaje serwis CNBC.
Czytaj też
Współpraca z Anthropic
Na czym dokładnie ma polegać współpraca Amazona z Anthropic? Jednym z obszarów wspólnej działalności ma być wybranie Amazon Web Services jako pierwszego dostawcy usług chmurowych dla Anthropic. Firma założona przez byłych pracowników OpenAI ma też korzystać z półprzewodników zaprojektowanych przez Amazon w celu dalszego szkolenia modeli AI.
Użytkownicy Amazon Web Services będą mogli wykorzystywać modele sztucznej inteligencji stworzone przez Anthropic dzięki Amazon Bedrock, która umożliwia tworzenie generatywnych aplikacji AI w chmurze.
Czytaj też
Kolejna inwestycja w AI
Warto odnotować, że Amazon nie jest pierwszą firmą, która decyduje się na tak duża inwestycję związaną z rozwojem AI. Wielomiliardową – i jak dotychczas chyba najgłośniejszą - inwestycję związaną ze sztuczną inteligencją poczynił Microsoft, inwestując w OpenAI. Więcej na temat tej transakcji pisaliśmy w tym tekście.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany