Reklama

Biznes i Finanse

Amazon przyspieszy dostawy. Skorzysta przy tym z AI

Autor. Fot. Brandable Box/Unsplash

Amazon chce przyspieszyć logistykę, w tym - dostarczanie przesyłek do klientów i korzysta w tym celu ze sztucznej inteligencji. Firma skupi się na regionalizacji, która ma opierać się na takim zarządzaniu przesyłkami, aby do swoich adresatów trafiały z magazynów najbliżej ich miejsca zamieszkania.

Reklama

Logistyka amerykańskiej firmy ma być tym, co sztuczna inteligencja usprawni w sposób szczególny. O planach dotyczących rozwoju mapowania i planowania tras powiedział CNBC Stefano Perego, wiceprezes Amazona ds. obsługi klienta i globalnych usług operacyjnych w Ameryce Północnej i Europie.

Reklama

Jak zauważył Perego, głównym wyzwaniem, przed którym stoi firma, jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do jak najbardziej optymalnego przesyłania towarów. Dostarczanie paczek z magazynów, które znajdują się w okolicy adresata, ma w głównej mierze pomóc obniżyć koszty generowane dotychczas przez logistykę. Ma także przyśpieszyć proces samej dostawy.

Czytaj też

Współpraca, a nie całkowite zastąpienie

Zdaniem Stefano Perego, wysiłki podejmowane przez koncern już przynoszą efekty (obecnie w Stanach Zjednoczonych). Z danych przedstawianych przez Amazona wynika, że prawie 75 proc. produktów zamawianych przez klientów pochodzi z centrów realizacji znajdujących się w ich regionie. Tyle samo procent zamówień klientów jest częściowo obsługiwane przez roboty.

Reklama

„Myślę, że to, co się dzieje, to tak naprawdę transformacja rodzaju pracy" – stwierdził Perego, opisując automatyzację, jako „robotykę współpracującą".

Jego zdaniem (nieuniknione) dalsze postępy w dziedzinie sztucznej inteligencji i automatyzacji zmienią niektóre zawody, ale nie spowodują ich całkowitej eliminacji. Trzeba przyznać, że jest to głos, który różni się od wielu katastroficznych wizji, przedstawianych w mediach w ostatnich miesiącach.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

/MG

Reklama

Komentarze

    Reklama