Reklama

Social media

Twitter z nowymi zasadami. Już wkrótce będzie możliwość usuwania i oznaczania zmanipulowanych treści

fot. Shawn Campbell / Flickr / CC BY 2.0
fot. Shawn Campbell / Flickr / CC BY 2.0

Twitter zapowiada wprowadzenie nowych zasad odnośnie syntetycznych i zmanipulowanych mediów. Już od 5 marca będzie możliwe oznaczanie, a nawet usuwanie treści, które będą wprowadzać w błąd lub prowadzić do wyrządzenia poważnych strat.

Twitter zapytał swoich użytkowników o najlepsze sposoby na zwalczenie szkodliwych treści w taki sposób, aby były one wygodne dla społeczności. Jesienią ubiegłego roku platforma opublikowała „wstępny szkic” nowych zasad wraz z ankietą dla użytkowników służącą do ich oceny a także hasztag #TwitterPolicyFeedback za pomocą których jak twierdzi platforma udało się zebrać ponad 6500 odpowiedzi od użytkowników z całego świata. Projekt, jak potwierdza platforma w swoim oficjalnym komunikacie, został również skonsultowany z „grupą społeczeństwa obywatelskiego” oraz ekspertami akademickimi, aby jak najlepiej wpasować się w potrzeby użytkowników. Podjęte prace wykazały, że zagrożeniem, które było wskazywane jako najbardziej szkodliwe są wprowadzające w błąd zmienione treści.

Użytkownicy w ankiecie wskazywali, że Twitter powinien informować odnośnie wykrytych przypadków manipulacji oraz oznaczać tego typu treści. Głównie użytkownicy wskazywali, że najlepszym sposobem byłby oznaczanie tego typu treści etykietami. Jednak zaledwie 55% ankietowanych na terenie USA stwierdziło, że usuwanie tego typu treści byłoby dopuszczalne. Użytkownicy temu przeciwni wskazywali na wolność wypowiedzi i potencjalne stosowanie cenzury. 

Przy ocenie treści pod względem ich potencjalnego oznakowania jako treści zmanipulowane lub syntetyczne będą brane pod uwagę liczne czynniki – czy zostały poddane obróbce w taki sposób, że zasadniczo zostały zmienione jej skład, sekwencje, czas lub kadrowanie a także w jakim kontekście został materiał udostępniony. Kontekst wypowiedzi, jak wskazuje portal jest o tyle istotny, że może  prowadzić do zamieszania lub nieporozumień lub sugerować umyślny zamiar oszukiwania ludzi co do charakteru lub pochodzenia treści, na przykład przez fałszywe twierdzenie, że przedstawia ona rzeczywistość. W takich wypadkach platforma umożliwi oznaczanie etykietą tego typu treści o manipulacji.

Materiały które będą mogły wpłynąć na bezpieczeństwo publiczne lub spowodować poważne szkody – czyli treści, noszące znamiona zagrożenie dla prywatności, prześladowania czy zastraszania oraz te które niosą za sobą ryzyko masowej przemocy lub powszechnych niepokojów społecznych mogą być automatycznie usuwane z platformy.

Nowe zasady zaczną obowiązywać od 5 marca 2020 roku. Jak wskazuje Twitter,  nowe wyzwanie będzie wymagało sporo nauki od platformy i wskazuje również na możliwość popełnienia błędów – dlatego też liczy na cierpliwość użytkowników.

Reklama
Reklama

Komentarze