Reklama

Armia i Służby

NCBC zmienia nazwę. Kolejne kroki do realizacji koncepcji Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni

Fot. chor R.Mniedło/11LDKPanc

Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni zmieni nazwę na „Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni - Dowództwo Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni”. Tak zdecydowało Ministerstwo Obrony Narodowej. Ma to ścisły związek z pracami nad koncepcją stworzenia Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni.

Na łamach CyberDefence24.pl pisaliśmy już o tym, że decyzja Ministerstwa Obrony Narodowej z 10 stycznia br. wskazywała, iż dyrektor Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni (NCBC) będzie jednocześnie Dowódcą Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Jest to bezpośrednio związane z planami dotyczącymi utworzenia wojsk wyspecjalizowanych w obronie cyberprzestrzeni. Funkcję dyrektora NCBC obecnie pełni gen. bryg. Karol Molenda.

NCBC zmieni nazwę

Z kolei 17 stycznia w dzienniku urzędowym MON ukazała się decyzja nr 4/MON zmieniająca dotychczasowe zapisy określające podporządkowanie Biura ds. Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczpospolitej" ( więcej o tym informuje portal Defence24.pl ).

Wprowadzono też zmianę nazw dla dwóch instytucji resortu obrony narodowej. Jedna ze zmian dotyczy Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni. Zmieni ono nazwę na „Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni - Dowództwo Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni”.

Czytaj też

Decyzja weszła w życie z dniem ogłoszenia w dzienniku urzędowym tj. od 17 stycznia.

Z naszych informacji wynikało również , że minister obrony narodowej ma przedstawić wszystkie informacje w sprawie Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni podczas konferencji, która odbędzie się w niedalekiej przyszłości.

/NB

Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama