Reklama

Technologie

Zmiany w krajobrazie cyberbezpieczeństwa. "Dane to przyszłość"

Autor. CyberDefence24

„Istnieje powiedzenie, że dane to nowa ropa. Dane to przyszłość, a to co z nimi robimy, powinno być oparte o architekturę Zero Trust” - powiedział Mohammed Amin, wiceprezydent Dell w regionie CEEMETA.

Reklama

Materiał sponsorowany

Dlaczego poszczególne instytucje decydują się na stosowanie architektury Zero Trust? Według Mohammeda Amina jest to wynik tego, że zmienia się podejście do cyberbezpieczeństwa, które staje się coraz istotniejszym elementem dobrze funkcjonującej firmy.

Reklama

„Każdemu klientowi dbającemu o zapewnienie cyberbezpieczenstwa na jak najwyzszym poziomie zależy na tym, aby do danej infrastruktury mogły mieć dostęp jedynie sprawdzone osoby i sprawdzony sprzęt” - powiedział przedstawiciel Dell Technologies w rozmowie z naszym serwisem.

”W Zero Trust nie dopuszczasz osób, których nie chcesz. Nie zezwalasz na dostęp tym, którzy mają go nie otrzymać. (…) Musisz posiadać wiele poziomów bezpieczeństwa, by być zdolnym zaufać” - podkreślił Amin.

Reklama

Czytaj też

Współpraca podstawą innowacji

W rozmowie podkreślono też znaczenie innowacji we współczesnym świecie. Zdaniem przedstawiciela firmy Dell Technologies wdrażanie innowacji powinno być oparte o współpracę wielu różnych podmiotów. „Podpisujemy wiele umów partnerskich, aby móc wprowadzać kolejne innowacje” - powiedział Amin.

Pod koniec rozmowy dotknięto tematu tego, jak bardzo przez ostatnie lata zmieniło się podejście do cyberbezpieczeństwa i jak rozwój technologii wpływa na ten sektor. „Dziś nie wystarczy już dobry firewall, aby zabezpieczyć się przed atakami z zewnątrz.(…) Trzeba umieć przewidzieć, jaki może być następny krok atakującego” - mówił wiceprezydent Dell w regionie CEEMETA (Europa Środkowo-wschodnia, Bliski Wschód, Afryka i Turcja - red.).

„Sztuczna inteligencja zmieni nie tylko kwestie podejścia do bezpieczeństwa, ale zmieni też cały krajobraz i sposób podejścia klientów do cyberbezpieczeństwa” - podsumował.

Cała rozmowa dostępna jest poniżej:

YouTube cover video
Reklama

Komentarze

    Reklama