Reklama

Technologie

Usuwanie chińskiego sprzętu z sieci USA. „Potrzebne dodatkowe 3 mld dolarów”

masz telekomunikacyjny
Autor. Bicanski/pixnio.com/CC0

Kongres USA przewidział 1,9 mld dolarów na pokrycie kosztów związanych z usuwaniem chińskiego sprzętu z amerykańskiej infrastruktury. To jednak wystarczy na sfinansowanie tylko 40 proc. kosztów związanych z tym procesem. Niezbędny jest zastrzyk nowej gotówki.

Reklama

Jessica Rosenworcel, urzędniczka związana z Federalną Komisją Łączności USA, w piśmie do senator Marii Cantwell, szefowej Komisji Handlu, Nauki i Transportu, wskazała, że niezbędne są dodatkowe 3 mld dolarów na sfinansowanie procesu usuwania chińskiego sprzętu z amerykańskiej infrastruktury telekomunikacyjnej. Mowa o rozwiązaniach takich firm, jak Huawei i ZTE.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Jedynie 40 proc.

Agencja Reutera informuje, że Rosenworcel wskazała, iż Kongres USA przeznaczył na wspomniany cel jedynie 1,9 mld dolarów. W praktyce oznaczałoby to, że przedsiębiorstwa, które zostałyby objęte programem usuwania chińskiego sprzętu otrzymałyby zwrot kosztów na poziomie 40 proc.

Czytaj też

Obietnica rządu

Przypomnijmy, że w 2019 r. Kongres uchwalił prawo, które nałożyło na Federalną Komisję Łączności zobowiązanie do zmuszenia amerykańskich telekomów (którzy otrzymują dotacje z państwa) na „oczyszczenie” infrastruktury z rozwiązań stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego. Rząd podkreślił, że zwróci firmom poniesione koszty.

Rosenworcel podkreśliła, że w sytuacji braku dodatkowych środków, Komisja zastosuje określony przez Kongres wykaz priorytetów.

Jak informuje agencja Reutera, telekomy nie mają obowiązku ukończenia prac związanych z usuwaniem chińskiego sprzętu, dopóki nie otrzymają środków od rządu.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze