Technologie
Rusza kampania informacyjna aplikacji mObywatel. "Ma łączyć Polaków"
Ministerstwo Cyfryzacji rusza z kampanią promocyjną aplikacji mObywatel. Jej celem jest nie tylko zachęcenie do samego korzystania z cyfrowych dokumentów, lecz także z innych dostępnych w niej funkcji. Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zauważył, że statystyki mogą „pozytywnie zaskoczyć” i w przyszłości liczba Polaków korzystająca z aplikacji będzie wyższa od zakładanej.
Jak zaznaczał resort cyfryzacji w odpowiedzi dla redakcji CyberDefence24 w październiku br., aplikacja mObywatel jest przedstawiana innym krajom członkowskim jako przykład sukcesu.
„Nasi eksperci są zapraszani do konsultacji w tym zakresie” – przekazano nam wtedy.
Nic dziwnego – według danych ministerstwa, z mDowodu w aplikacji korzysta przeszło 8 mln Polaków. Z kolei opcję alertów „Bezpieczni w sieci” włączyło ponad 100 tys. użytkowników.
Czytaj też
mObywatel wzorem dla Francji
Podczas poniedziałkowego spotkania z dziennikarzami poświęconemu nowej kampanii informacyjnej resortu cyfryzacji o mObywatelu, informacje o wzorze dla innych krajów potwierdzili przedstawiciele Centralnego Ośrodka Informatyki. Przykładem jest francuski odpowiednik aplikacji, który ma 1,5 miliona użytkowników.
„Francja jest dużo większym krajem i w zasadzie pytają nas, jak to zrobić, żeby do takiego poziomu dojść. To bardzo budujące, że takich ekspertów mamy na pokładzie” – powiedzieli przedstawiciele COI w czasie spotkania.
Z kolei wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski przypomniał, że w Strategii Cyfryzacji Polski do 2035 roku zapisano dostępność wszystkich kluczowych usług publicznych w mObywatelu.
„Mówimy o 20 milionach Polaków, którzy będą posiadali ten portfel tożsamości cyfrowej. Mamy też świadomość, że są liczby, które mogą nas pozytywnie zaskoczyć. W przyszłości może być jeszcze większe zapotrzebowanie na to, by Polacy na co dzień używali aplikacji, która ich będzie łączyła” – przekazał wiceszef rządu.
Czytaj też
Resort cyfryzacji z nową kampanią
Na wtorek 26 listopada zaplanowano rozpoczęcie nowej kampanii informacyjnej dotyczącej trzech funkcji mObywatela. Obejmie ona:
- moduł ostrzegający o cyberzagrożeniach;
- mDowód;
- opcję zastrzegania numeru PESEL.
Hasłem kampanii będzie „mObywatel ma łatwiej”. Według Doroty Bubki, Creative Director z agencji GoldenSubmarine odpowiadającej za koncepcję i produkcję materiałów, przekaz w kampanii jest prosty I konkretny, a także skierowany do wszystkich grup wiekowych – zarówno do młodych, jak i seniorów.
„mObywatel to członek cyfrowej społeczności, do której zapraszamy wszystkich Polaków – niezależnie od wieku” – przekazała.
Jak z kolei wskazał wicepremier Gawkowski, łączenie Polaków przez mObywatela było głównym czynnikiem, z powodu którego kampania została oparta na sporcie.
„Pomimo wielu elementów dzielących Polaków, tym co nas łączy jest sport. Wydaje się być czysty, wolny od emocji politycznych, społecznych. Dlatego kampania została tak sprofilowana, żeby właśnie mObywatela usadzić w specyficznym miejscu i obszarze” – powiedział szef resortu cyfryzacji w trakcie spotkania z dziennikarzami.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].