Technologie
Prawie połowa młodych użytkowników traktuje TikToka i Instagram jak wyszukiwarkę
TikTok i Instagram zastępują wyszukiwarkę Google’a dla niemal połowy młodych użytkowników internetu z tzw. pokolenia Z, czyli osób urodzonych po 1997 roku. Wiemy o tym… z własnych danych najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie, jaką pozostaje Google.
TikTok to konkurencja, która zagraża nie tylko platformom Marka Zuckerberga, takim jak Instagram i Facebook, które nieustannie starają się naśladować należącą do chińskiej firmy ByteDance aplikację i wdrażać zbliżone do niej funkcje w swoich produktach.
TikTok idzie po Google'a
Jak pisze serwis Business Insider, TikTok zagraża również Google'owi, który do tej pory pozostawał niekwestionowanym królem wśród wyszukiwarek. Co więcej, wynika to z własnych danych tej firmy.
Niemal 40 proc. użytkowników z tzw. pokolenia Z, czyli osób urodzonych po 1997 roku, korzysta z TikToka i Instagrama jak z wyszukiwarki internetowej.
„Zetki" wybierają te aplikacje do wyszukiwania treści chętniej niż produkty Google'a, takie jak wyszukiwarka czy mapy. Razem z wyborami konsumentów zmienia się również sposób korzystania z usług internetowych – i Google ewidentnie zdaje sobie z tego sprawę.
Jak powiedział cytowany przez Business Insidera wiceprezes Google'a Prabhakar Raghavan, młodzi ludzie, kiedy szukają miejsca, w którym mogą zjeść lunch, wyszukują je za pomocą TikToka i Instagrama, nie map czy wyszukiwarki internetowego giganta z Mountain View. Firma zdaje sobie z tego sprawę i podjęła kroki, które mają wprowadzić do usług Google'a zmiany, w domyśle – mające przyciągać młodych z powrotem do „klasycznych" usług internetowych.
Jakie zmiany wprowadzi Google?
Wśród zmian, o których mówi sama firma, pojawiły się m.in. plany przystosowania wyszukiwarki Google'a tak, aby pozwalała na większe wykorzystanie możliwości multimedialnych oferowanych przez dzisiejsze urządzenia mobilne.
Ma to być np. możliwość wyszukiwania obiektów przy pomocy aparatu fotograficznego, po skierowaniu go na grupę przedmiotów – wyszukiwarka podpowie, co znajduje się w kadrze i wyświetli stosowne informacje.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany