Reklama

Technologie

Osobisty trener AI? Google testuje kontrowersyjne narzędzie

Autor. Andy Kelly/Unsplash

Google DeepMind testuje narzędzie AI, które ma być „osobistym trenerem życia”. Nowy projekt stawia pytanie czy jest gdzieś granica „wyręczania nas” przez sztuczną inteligencję?

Reklama

DeepMind, czyli dział sztucznej inteligencji w firmie Google, pracuje nad stworzeniem trenera osobistego napędzanego przez narzędzia AI.

Reklama

Projekt DeepMind będzie wykorzystywał generatywną sztuczną inteligencję do wykonywania ponad 20 zadań osobistych i zawodowych - informuje "New York Times".

Testowane narzędzie ma służyć użytkownikom nie tylko w pomocy przy tworzeniu podstawowych notatek, planów treningów czy posiłków, ale także może zaangażować się w bardziej zaawansowane porady.

Reklama

Czytaj też

Zastąpić człowieka?

Okazuje się bowiem, że porady mogą też dotyczyć tzw. obszarów wrażliwych. Według twórców projektu, narzędzie AI ma stać się czymś na wzór mentora i trenera osobistego, doradzającego nam praktycznie we wszystkim. To z kolei może budzić pewne kontrowersje...

Przyglądając się nowemu rozwiązaniu powstaje pytanie, czy wdrażanie narzędzi sztucznej inteligencji nie zostanie zaangażowane w zbyt wiele aspektów naszego życia.

Czy osobisty asystent AI nie sprawi jeszcze większego wyobcowania i alienacji wielu osób? Istnieje takie ryzyko, biorąc pod uwagę fakt, że narzędzie nie będzie „sprawiać kłopotów", tak jak może to robić realny człowiek z prawdziwymi emocjami i uczuciami. Pokusa kontaktu tylko z narzędziem będzie u wielu osób coraz większa...

Czytaj też

Fuzja z DeepMind

Na początku tego roku Google połączył się z DeepMind, tworząc Google DeepMind, łącząc dwie grupy badawcze w dziedzinie sztucznej inteligencji: zespół Google Researcher's Brain i DeepMind. Więcej na ten temat pisaliśmy na łamach CyberDefence24.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:*[email protected].*

/MG

Reklama
Reklama

Komentarze