Technologie
Duże zmiany w Google. Będą nowe zasady wyświetlania reklam nastolatkom
Gigant Google zapowiedział, że zmieni zasady wyświetlania reklam nastoletnim użytkownikom na całym świecie. Wyłączona zostanie personalizacja reklam, nie zobaczą oni też treści o kontrowersyjnym charakterze.
Rozszerzenie zabezpieczeń dotyczących reklam będzie stosowane wobec użytkowników, którzy osiągnęli - jak określa Google - „wiek, który umożliwia wyrażenie im zgody na korzystanie z usług internetowych”, ale nie ukończyli jeszcze 18. roku życia.
Ma to być dodatkowa ochrona, poza wprowadzoną już wcześniej w Europie i Australii. Obejmuje to wyłączenie personalizacji reklam oraz zakaz wyświetlania treści należących do kategorii „kontrowersyjnych”. Zasady te będą obowiązywały dokładnie od 15 sierpnia br. - podał Google.
Personalizacja reklam zostanie wyłączona we wszystkich usługach, a filtrowanie treści reklamowych obejmie YouTube, sieć reklamową Google oraz Display & Video 360. Z czasem ma zostać rozszerzona na inne usługi. Użytkownicy nie muszą konfigurować swoich kont, zasady zaczną obowiązywać automatycznie.
Zmiany to odpowiedź na przepisy dotyczące ustawy o ochronie prywatności dzieci w internecie (Children’s Online Privacy Protection Act) i na australijską ustawę o bezpieczeństwie w sieci (Australia Online Safety Act, AU OSA).
Czytaj też
Większa troska o bezpieczeństwo w sieci
Przypomnijmy, że w połowie maja br. Komisja Europejska przyjęła nową europejską strategię "na rzecz lepszego internetu dla dzieci” (European strategy for a Better Internet for Kids - BIK+). Chodzi o dostosowanie cyfrowych usług do wieku użytkowników, by zapewnić im lepszą ochronę i poszanowanie każdego dziecka w sieci.
W obliczu takich zagrożeń, jak dezinformacja, cyberprzemoc lub szkodliwe i nielegalne treści, nowa strategia na rzecz lepszego internetu dla dzieci zakłada dostępność cyfrowych usług i treści informacyjnych, dostosowanych do wieku i „w najlepszym interesie dzieci” - informowała wtedy KE.
Czytaj też
/NB
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany