Social media
UOKiK o akcji promocyjnej NFT: Przyglądamy się „misiom”
Urząd zajmuje się akcją promocyjną „misiowej” kolekcji NFT firmy Fanadise. „Przyglądamy się »misiom« i ich promocji w sieci w ramach działań już prowadzonych wobec influencerów. Jesteśmy w trakcie obu postępowań, w których badamy zarówno scam, jak i sposób oznakowania przekazów w mediach społecznościowych” - mówi w rozmowie z Cyberdefence24.pl Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Rzeczniczka informuje o postępie prac nad uregulowaniem zasad tego typu współpracy twórców internetowych. „Jesteśmy w kontakcie z branżą reklamową w celu ustalenia ramowych zasad wytycznych. Jednocześnie analizujemy rynek na podstawie uzyskanych informacji” - dodaje.
Scam pod lupą UOKiK
Jak pisaliśmy, 6 stycznia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaapelował na Twitterze, aby zgłaszać przypadki nieuczciwych promocji infuencerów, tzw. scamu. To kolejny krok w ramach zapowiedzianego jesienią przez prezesa UOKiK, Tomasza Chróstnego, postępowania wyjaśniającego w sprawie oznaczania reklam na kontach internetowych twórców.
UOKiK zajął się procederem promowania podejrzanych produktów przez internetowych twórców jesienią 2021 roku. W listopadzie ub. r. pisaliśmy na naszych łamach o tym , że UOKiK zapowiada, iż dojdzie do wszczęcia przez Tomasza Chróstnego postępowania wyjaśniającego dotyczącego promowania scamu.
Czytaj też
„Rozpocząłem postępowanie wyjaśniające, które ma ustalić zaangażowanie influencerów w promowaniu scamu. Sprawdzimy, czy twórcy weryfikują oferty komercyjnej współpracy i jak się zachowują, gdy zostaną wykryte nieprawidłowości, w tym czy wycofują się z reklamowania produktu bądź oferują naprawę szkody swoim followersom. Nie można bezrefleksyjnie decydować się na wątpliwą współpracę tylko z pobudek finansowych. Każdy influencer powinien przestrzegać prawa przy promowaniu produktu bądź usługi oraz brać odpowiedzialność za swoje działania” - zaznaczał wtedy prezes UOKiK.
Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.