Reklama

Social media

Twitter z żółtą kartką od KE za opieszałość w walce z dezinformacją

Fot. Canva.com
Fot. Canva.com

Twitter dostał od Komisji Europejskiej żółtą kartkę za brak należytych starań w walce z dezinformacją. Platforma Elona Muska poradziła sobie gorzej niż Google, Meta (Facebook), Microsoft i TikTok.

Reklama

Firmy technologiczne raportują do Komisji Europejskiej swoje starania w walce z dezinformacją na kontrolowanych przez siebie platformach społecznościowych - zobowiązują je do tego przepisy przyjętego w ub. roku Aktu o usługach cyfrowych (Digital Services Act - DSA).

Reklama

Z danych zaprezentowanych za ostatnie sześć miesięcy wynika, że Twitter radzi sobie gorzej, niż inne firmy – Google, Meta, Microsoft i chiński TikTok.

Czytaj też

Raporty, które spółki prezentują przed Komisją Europejską, zawierają m.in. informacje o tym, jak wiele przychodów generują reklamy zamieszczane w ich serwisach przez podmioty prowadzące w internecie operacje informacyjne; dane o tym, jak wiele reklam politycznych wyemitowano na platformach i ile z nich odrzucono, a także o wykrywanym przez serwisy społecznościowe zachowaniu noszącym znamiona manipulacji – pisze agencja Reutera .

Reklama

Czytaj też

Twitter z żółtą kartką

Twitter, a konkretnie – brak należytej skuteczności w walce z dezinformacją – został dostrzeżony przez wiceprzewodniczącą KE ds. wartości i przejrzystości Verę Jourovą, która skrytykowała przejętą przez Elona Muska platformę. „Jestem rozczarowana widząc, że raport Twittera pozostaje w tyle za innymi i spodziewam się poważniejszego zaangażowania" – powiedziała Jourova.

Według urzędników KE, raport Twittera nie zawiera wszystkich wymaganych danych oraz np. informacji dotyczących tego, jak platforma ułatwia pracę organizacjom fact-checkingowym.

Czytaj też

Komisarz Thierry Breton ostrzegł ponadto, że Twittera mogą czekać dotkliwe kary finansowe, o ile nie sprosta wymaganiom stawianym platformom w zakresie walki z dezinformacją przez Akt o usługach cyfrowych. Reuters podaje, że kolejne raporty firmy powinny przedstawić w lipcu tego roku.

Tymczasem, w czwartek w Brukseli inaugurowano działalność Centrum Przejrzystości, które pozwala obywatelom UE, badaczom i organizacjom pozarządowym na dostęp do informacji na temat walki z dezinformacją, którą podejmują firmy internetowe.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama