Social media

Twitter ukarany grzywną 150 mln dolarów. Chodzi o niewłaściwe wykorzystanie danych

Fot. Souvik Banerjee/ Unsplash

Twitter został ukarany grzywną rzędu 150 mln dolarów za niewłaściwe wykorzystywanie danych użytkowników bez ich zgody w celach reklamowych.

W ostatnich tygodniach jest wyjątkowo głośno o platformie Twitter, za sprawą zawirowań wokół przejęcia serwisu przez dyrektora generalnego Tesli Elona Muska. Teraz platforma ma zapłacić 150 mln dolarów Federalnej Komisji Handlu (FTC). Zarzuty dotyczyły wykorzystywania niepublicznych informacji, zebranych w celu bezpieczeństwa, w wyświetlaniu ukierunkowanych reklam – podaje The Hacker News.

Oprócz kary pieniężnej za „nieprawdziwe przedstawianie swoich praktyk dotyczących prywatności i bezpieczeństwa”, firma otrzymała zakaz korzystania z zebranych danych i nakaz poinformowania wszystkich użytkowników, których to dotyczyło.

„Twitter uzyskał dane od użytkowników pod pretekstem wykorzystania ich do celów bezpieczeństwa, ale ostatecznie wykorzystał je również do kierowania reklam do użytkowników” – powiedziała w oświadczeniu przewodnicząca FTC, Lina M. Khan. „Praktyka ta wpłynęła na ponad 140 milionów użytkowników Twittera, jednocześnie zwiększając główne źródło przychodów Twittera” - dodała.

W 2013 roku Twitter żądał od użytkowników podawania numeru telefonu i adresu mailowego, by poprawić bezpieczeństwo konta. Chodziło też o rzekome odzyskiwanie dostępu do zablokowanych kont i umożliwienie korzystania z uwierzytelnienia dwuskładnikowego.

Czytaj też

Narażanie prywatności, ataki hakerów

Jak wynikało ze skargi złożonej przez Departament Sprawiedliwości USA, administracja Twittera nie ujawniła, że umożliwiała także reklamodawcom wykorzystywanie danych do kierowania wobec nich określonych reklam, poprzez dopasowywanie ich do adresów e-mail i numerów telefonów, uzyskanych już od innych stron trzecich, takich jak brokerzy danych. Zdaniem platformy, problem został rozwiązany we wrześniu 2019 roku.

Z kolei w marcu 2011 roku serwis przyznał się do zarzutów, dotyczących narażania prywatności użytkowników, poprzez nieodpowiednie zabezpieczenie ich danych osobowych, co skutkowało dwukrotnym atakiem hakerów w 2009 roku.

Czytaj też

/NB

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Komentarze

    Czytaj także