Reklama

Social media

Twitter i jego problemy z botami. Jest coraz gorzej

Autor. Fot. Chris J. Davis/Unsplash

Twitter ma problem z botami i kontami promującymi treści dla dorosłych. Wprowadzane co i rusz nowości nie przynoszą jak na razie realnej zmiany na platformie.

Reklama

Przestrzeń popularnej platformy społecznościowej coraz częściej zajmowana jest nie tylko przez spam dotyczący ofert kupna kryptowalut, ale także przez treści pornograficzne – informuje BleepingComputer .

Reklama

Jak wskazuje portal, zespół Malware Hunter Team, zajmujący się na co dzień bezpieczeństwem w sieci, ujawnił że wiele kont twitterowych to boty, których celem jest rozprzestrzenianie spamu. Jedną z form działania jest też obserwowanie i lajkowanie postów "realnych" użytkowników. Ma to zwrócić ich uwagę i zainteresować kliknięciem w link, umieszczony w opisie fejkowego konta. Stąd już prosta droga do skutecznego oszustwa.

Czytaj też

Nieskuteczna walka

Opisywany przypadek jest kolejnym przykładem wskazującym na to, że zmiany zachodzące na Twitterze - po przejęciu go przez Elona Muska pod koniec ubiegłego roku - nie spowodowały zapowiadanego rewolucyjnego poprawienia sytuacji i bezpieczeństwa platformy.

Reklama

Od października Twitter zapowiada zmiany, które rzekomo mają poprawiać jakość korzystania z platformy. Mijają miesiące, a nie widać wdrożenia mechanizmów, które realnie przyczyniłyby się do poradzenia sobie z botami. Wprost przeciwnie – problem nadal jest i to coraz poważniejszy.

Dotychczasowe działania wydają się być niewystarczające. Twitter Blue , który miał pomóc w weryfikacji kont i eliminacji botów (ale też trolli) nie okazał się być remedium na wszystkie opisywane tu bolączki. Okazało się bowiem, że płatna subskrypcja nie jest czymś, co może realnie odstraszać tych, którzy chcą zarabiać na niewiedzy czy łatwowierności, a paradoksalnie może wręcz pomóc im w uwiarygadnianiu ich działalności.

O tym, czym są boty rozmawiamy w poniższym nagraniu wideo. Zachęcamy do obejrzenia.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:*[email protected].*

Reklama

Komentarze

    Reklama