Reklama

Social media

Polacy nie ufają influencerom. Wyprzedzają ich nawet urzędnicy

Autor. Mateus Campos Felipe / Unsplash

Polacy nie ufają influencerom. Zaufaniem internetowych twórców obdarza jedynie 16 proc. z nas. Wyprzedzają ich nawet urzędnicy, którym ufa 30 proc. . Największym zaufaniem cieszą się strażacy – wierzy im 65 proc. badanych przez instytut SW Research osób.

Reklama

Badanie zlecone przez agencję LoveBrands Group wykazało, że influencerzy mają coraz większe problemy. Ufa im jedynie 16 proc. Polaków, a największym problemem internetowych twórców jest według badania ich nachalność w prezentacji produktu (41 proc. ankietowanych), skłonność do wikłania się w kontrowersje (35 proc.) i rozwlekłość tworzonych treści (33 proc.). 27 proc. badanych nie lubi też influencerów ze względu na zbyt częste zamieszczanie w internecie sponsorowanych treści i nieprofesjonalną estetykę przekazu (19 proc.).

Reklama

Brak zaufania, ale budżety są

Badanie, które omówił magazyn Press, wykazało, że mimo braku zaufania do influencerów, marki nadal inwestują pieniądze we współpracę z nimi. Internetowi twórcy przyciągają naszą uwagę i zabierają czas – a 46 proc. badanych podkreśliło, że podstawowym czynnikiem powiększającym zasięgi są interesujące i inspirujące treści. Obserwatorzy internetowych twórców poszukują również walorów estetycznych publikowanych zdjęć i filmów (38 proc.) i akcji promocyjnych, które pozwolą im realnie zaoszczędzić (31 proc.).

Reklama

Czytaj też

Influencerów obserwuje 46 proc. internautów, a trzech na dziesięciu pod wpływem współpracy influencera z marką zaczęło obserwować firmę, której wcześniej nie śledziło. Dwóch na dziesięciu natomiast zaczęło obserwować influencera po współpracy z lubianą wcześniej firmą.

Ufamy bardziej wraz z wiekiem

Z badania wynika, że poziom zaufania odbiorców do influencerów rośnie wraz z wiekiem odbiorcy. Najmniej ufają im osoby w wieku do 24 lat (jedynie 16 proc.), najbardziej zaś odbiorcy w wieku powyżej 50 lat (33 proc.).

W stosunku do ubiegłego roku, widoczny jest spadek zaufania do influencerów w grupie wiekowej od 25 do 34 lat – spadło ono o 4 punkty procentowe.

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama

Komentarze

    Reklama