Social media
Meta z patentem. Reklamy wygeneruje sztuczna inteligencja
Dyrektor generalny Mety Mark Zuckerberg, choć jest daleko w tyle za głównymi graczami na rynku sztucznej inteligencji, nie odpuszcza. Firma uzyskała patent na generowaną i zoptymalizowaną reklamę AI. Czy to oznacza zwrot i zła passa giganta minie?
Tego roku Meta nie może zaliczyć do najlepszych w swojej historii, po tym jak w marcu ogłoszono kolejne redukcje etatów wśród załogi. Dodatkowo, koncepcja metawersum, która była mocno „pompowana” w ubiegłym roku, jak na razie nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem, a zaprezentowane do tej pory wyniki prac koncernu nad tym projektem nie powaliły.
Wielkie firmy tech swoje siły przerzuciły na sztuczną inteligencję, która po sukcesie ChatuGPT stała się najważniejszą osią rywalizacji między m.in. Google'em a Microsoftem.
Czytaj też
Meta z patentem na reklamy AI
Mark Zuckerberg jednak nie odpuszcza: w tym tygodniu Meta miała uzyskać patent, który obejmuje reklamy tworzone i zmieniane przez sztuczną inteligencję w zależności od zainteresowań danego użytkownika. Wynika tak z wniosku złożonego w amerykańskim Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych, o czym informuje amerykański Business Insider.
W patencie opisano zmianę i tworzenie nowych lub „ulepszonej” jakości treści reklamowej za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji. Patent ma obejmować generowanie i dostarczanie nowych treści oraz „systemy oraz metody generowania i dostarczania ulepszonych treści z wykorzystaniem zdalnego renderowania i strumieniowego przesyłania danych”.
Czytaj też
Technologia ma również polegać na dostosowaniu treści cyfrowych do odbiorców, poprzez zastosowanie systemów do wykrywania ich za pomocą AI – to znaczy, że reklamy mają być jeszcze lepiej dopasowane do użytkowników. Ma to poprawić pomiar, analizę i przewidywanie, jakie reklamy „działają” na danego odbiorcę i dostosowywać komunikaty tylko pod niego. Patent miał zostać złożony pod koniec 2021 roku przez kilkunastu obecnych i byłych pracowników Mety.
Jak nowy system reklamowy może wpłynąć na przyszłość twórcy m.in. Facebooka? Można się spodziewać, że istotnie zwiększyć jego przychody, ponieważ system, który będzie dopasowywał reklamy pod odbiorców, znacząco zachęci reklamodawców do korzystania z tej platformy.
Z informacji podanych przez serwis wynika, że reklamodawcy będą mogli w przyszłości na przykład „poprosić sztuczną inteligencję” o stworzenie obrazów dla wybranej firmy, które „działają na określonych odbiorców”, co może zaoszczędzić ich pieniądze i czas.
/NB
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].