Reklama

Social media

Fot. Glen Carrie/Unsplash

Facebook rozszerza testy mniej politycznego News Feedu. Na liście ponad 80 krajów

Facebook zapowiedział poszerzenie zasięgu swoich prób dotyczących nowego News Feedu. Testy obejmują obecnie ponad 80 krajów na świecie, wybrani użytkownicy na tych rynkach będą widzieć w Aktualnościach mniej treści o charakterze politycznym.

Facebook od lat zmaga się z problemem tego, w jaki sposób ma być skonstruowana zawartość Aktualności na kontach użytkowników. Serwis wielokrotnie spotykał się z zarzutami, że sprzyja konkretnym opcjom politycznym oraz za mało skutecznie walczy ze zjawiskiem dezinformacji na platformie.

Mniej polityki

Na początku 2021 roku Facebook rozpoczął w Stanach Zjednoczonych ograniczone testy redukujące widoczność w Aktualnościach treści o charakterze ściśle politycznym oraz tych dotyczących najbardziej drażliwych aktualnych wydarzeń. Niedługo później próby zostały rozszerzone na kilka innych krajów, objęły Kostarykę, Szwecję, Hiszpanię, Irlandię, Kanadę, Brazylię i Indonezję.

Facebook wyjaśnia, że treści ściśle polityczne oraz niektóre bieżące są podatne na manipulacje ze strony podmiotów specjalizujących się dla własnych celów w publikowaniu fake newsów, a planowane rozwiązanie może znacznie ograniczyć występowanie tego problemu.

Rozszerzone testy

Teraz koncern poinformował w komunikacie na stronie, że powoli rozszerza swoje wysiłki, aby pozbyć się treści politycznych z News Feedu. Firma testuje nowy algorytm w 75 dodatkowych krajach.

Facebook nie podał, jakich nowych rynków dotyczą testy, ale rzecznik potwierdził, że firma pokazuje nowy News Feed „niewielkiej liczbie ludzi” w każdym kraju.

Na razie nie podano żadnych terminów, w których nowe Aktualności mają zostać zastosowane globalnie. Do momentu publikacji tego tekstu nie udało nam się dowiedzieć w Facebooku, czy obecne próby obejmują także użytkowników w Polsce.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

 

Reklama

Komentarze

    Reklama