Facebook zapowiedział poszerzenie zasięgu swoich prób dotyczących nowego News Feedu. Testy obejmują obecnie ponad 80 krajów na świecie, wybrani użytkownicy na tych rynkach będą widzieć w Aktualnościach mniej treści o charakterze politycznym.
Facebook od lat zmaga się z problemem tego, w jaki sposób ma być skonstruowana zawartość Aktualności na kontach użytkowników. Serwis wielokrotnie spotykał się z zarzutami, że sprzyja konkretnym opcjom politycznym oraz za mało skutecznie walczy ze zjawiskiem dezinformacji na platformie.
Mniej polityki
Na początku 2021 roku Facebook rozpoczął w Stanach Zjednoczonych ograniczone testy redukujące widoczność w Aktualnościach treści o charakterze ściśle politycznym oraz tych dotyczących najbardziej drażliwych aktualnych wydarzeń. Niedługo później próby zostały rozszerzone na kilka innych krajów, objęły Kostarykę, Szwecję, Hiszpanię, Irlandię, Kanadę, Brazylię i Indonezję.
Facebook wyjaśnia, że treści ściśle polityczne oraz niektóre bieżące są podatne na manipulacje ze strony podmiotów specjalizujących się dla własnych celów w publikowaniu fake newsów, a planowane rozwiązanie może znacznie ograniczyć występowanie tego problemu.
Rozszerzone testy
Teraz koncern poinformował w komunikacie na stronie, że powoli rozszerza swoje wysiłki, aby pozbyć się treści politycznych z News Feedu. Firma testuje nowy algorytm w 75 dodatkowych krajach.
Facebook nie podał, jakich nowych rynków dotyczą testy, ale rzecznik potwierdził, że firma pokazuje nowy News Feed „niewielkiej liczbie ludzi” w każdym kraju.
Na razie nie podano żadnych terminów, w których nowe Aktualności mają zostać zastosowane globalnie. Do momentu publikacji tego tekstu nie udało nam się dowiedzieć w Facebooku, czy obecne próby obejmują także użytkowników w Polsce.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.