Reklama

Social media

Będą zmiany na Facebooku. Mniej treści politycznych w Aktualnościach

Fot.: Solen Feyissa/Unsplash
Fot.: Solen Feyissa/Unsplash

Facebook zamierza wprowadzić zmiany dotyczące Aktualności – wynika z nieoficjalnych informacji. Serwis chce obniżyć widoczność treści o charakterze typowo politycznym oraz tych dotyczących najbardziej bieżących wydarzeń. Po testach w USA i kilku innych krajach Facebook zamierza rozszerzyć opcję na kolejne rynki, a w przyszłości wprowadzić taki algorytm globalnie.

Facebook od lat zmaga się z problemem tego, w jaki sposób ma być skonstruowana zawartość Aktualności na kontach użytkowników. Serwis wielokrotnie spotykał się z zarzutami, że sprzyja konkretnym opcjom politycznym oraz za mało skutecznie walczy ze zjawiskiem dezinformacji na platformie.

Mniej polityki

Na początku 2021 roku Facebook rozpoczął w Stanach Zjednoczonych ograniczone testy redukujące widoczność w Aktualnościach treści o charakterze ściśle politycznym oraz tych dotyczących najbardziej drażliwych aktualnych wydarzeń. Niedługo później próby zostały rozszerzone na kilka innych krajów – Kanadę, Brazylię i Indonezję.

Według nieoficjalnych informacji, podanych przez serwis Axios Facebook uzyskał pozytywny odzew ze strony użytkowników w związku z nowym rozwiązaniem, dlatego postanowił kontynuować swój projekt.

Globalne rozwiązanie

Zgodnie z planem, Facebook zamierza w najbliższej przyszłości zaproponować nowy algorytm w kolejnych krajach. Na liście znalazły się Kostaryka, Szwecja, Hiszpania i Irlandia.

Nieoficjalnie Facebook wyjaśnia, że treści ściśle polityczne oraz niektóre bieżące są podatne na manipulacje ze strony podmiotów specjalizujących się dla własnych celów w publikowaniu fake newsów, a planowane rozwiązanie może znacznie ograniczyć występowanie tego problemu.

Zamiast polityki platforma będzie promowała w Aktualnościach więcej treści o bardziej neutralnym charakterze, np. ankiety i opinie użytkowników.

Według branży, nowy algorytm może znacząco uderzyć m.in. w media, które zajmują się głównie publikowaniem materiałów dotyczących polityki. Dlatego Facebook zamierza wprowadzać zmiany stopniowo - jednak zgodnie z założeniami - w przyszłości nowy algorytm ma działać globalnie.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

image
Fot. Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze