Reklama

Social media

Facebook tłumaczy zasady dystrybucji treści w Aktualnościach

Fot. geralt / Pixabay
Fot. geralt / Pixabay

Pracując nad ulepszaniem News Feedu, bazujemy na fundamentalnych wartościach. Zmiany, których dokonujemy w Aktualnościach - szczególnie te skupione na ograniczaniu dystrybucji problematycznych treści - opierają się na rozbudowanych konsultacjach z ekspertami i naszą globalną społecznością – napisał na swoim blogu firmowym Facebook, odnosząc się do ostatnich kontrowersji wokół polityki zarządzania sekcją Aktualności.

„W ciągu ostatnich kilku lat przeprowadziliśmy konsultacje z ponad setką podmiotów z obszarów właściwych dla badań nad tym, jak redukować widoczność problematycznych treści przy zachowaniu właściwej transparentności” – czytamy we wpisie.

Koncern napisał, że o tym, co jest usuwane z Facebooka, decydują „Standardy społeczności”. Treściami, które na platformie są dozwolone i znajdują miejsce w strumieniu Aktualności, rządzą natomiast „Zasady dystrybucji treści”, które wyjaśniają m.in., jakiego rodzaju materiały na Facebooku będą miały obniżoną widoczność ze względu na swój problematyczny charakter lub niską jakość.

Czym jest niska jakość treści? Tego w swojej notatce firma Marka Zuckerberga nie wyjaśniła. Facebook poinformował jednak o umieszczeniu „Zasad dystrybucji treści” w zakładce „Centrum przejrzystości” na swoim portalu społecznościowym.

Czy Facebook manipuluje News Feedem, by naprawić swój wizerunek?

Na łamach CyberDefence24.pl opublikowaliśmy już materiał, w którym omawiamy tzw. „Project Amplify” – tajną inicjatywę wewnętrzną Facebooka, której celem miał być szereg działań zmierzających do poprawy wizerunku firmy w oczach opinii publicznej na całym świecie.

W działaniach z zakresu „Project Amplify” miał być wykorzystywany m.in. News Feed – strumień Aktualności osób korzystających z Facebooka, gdzie po zmianach ustalonych na styczniowym spotkaniu kierownictwa firmy, miały pokazywać się artykuły – nierzadko redagowane przez samego Facebooka – z pozytywnym przekazem na jego temat.

Rzecznik Facebooka Joe Osborne zaprzeczył doniesieniom „New York Timesa”, który jako pierwszy poinformował o sprawie. Zapowiedział, że działania z zakresu odpowiedzi na strategiczne problemy Facebooka wkrótce zostaną ujawnione opinii publicznej.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Reklama

Komentarze

    Reklama