Social media
Facebook i Instagram w opcji płatnej. Jakie funkcje w Meta Verified?
Meta (właściciel m.in. Facebooka i Instagrama) wprowadza płatną usługę Meta Verified. Co to zmieni dla użytkowników?
Usługa płatnej subskrybcji na Facebooku lub Instagramie to kilka nowych funkcji dla użytkowników: między innymi plakietka „zweryfikowanego” konta. Choć w tym przypadku – nie na wzór Twittera – trzeba będzie zaprezentować dowód tożsamości lub zrobić wideo selfie, by bezpiecznie potwierdzić swoje konto.
Dodatkowo, użytkownicy - którzy zdecydują się na opłatę - mają być lepiej chronieni poprzez „proaktywne monitorowanie konta i zabezpieczenie za pomocą wymaganego uwierzytelnienia dwuskładnikowego”.
Plusem ma być „bezpośrednia obsługa konta”, czyli możliwość uzyskania pomocy od realnej osoby w razie problemów z kontem (np. jego zablokowaniem). Do tej pory proces ten wyglądał raczej jak długa ścieżka zmagania się z systemem – często bez skutku.
Subskrybenci otrzymają też nowe funkcje, takie jak naklejki w relacjach, rolki na Facebooku i Instagramie.
Czytaj też
Jak uruchomić usługę Meta Verified?
Usługa jest dostępna globalnie, ale będzie wprowadzana stopniowo (w Polsce ma być wdrażana stopniowo przez kolejnych kilka tygodni). Dotyczy to osób, które ukończyły 18. rok życia i nie będzie to opcja dla biznesu.
By ustawić tę usługę, trzeba przejść do ustawień na platformie Facebook lub Instagram. Dalej kliknąć „Centrum kont”, a następnie wybrać Meta Verified (Meta zweryfikowane) – jeśli jest dostępna dla twojego konta. Pod imieniem i nazwiskiem oraz zdjęciem profilowym posiadacza konta powinno się zobaczyć komunikat: „dostępna Meta zweryfikowane”. Następnie wybierz preferowaną metodą płatności i zweryfikuj swoją tożsamości – dokumentem lub/i wideo selfie.
Ile kosztuje Meta Verified?
Usługa kosztuje 11,99 dol. (około 50 zł) w przypadku usługi w przeglądarce, a 14.99 dol. (62 zł) – w opcji mobilnej. Jeśli nie jest dostępna dla twojego konta, istnieje możliwość zapisania się na listę oczekujących.
Czytaj też
Kontrofensywa Mety
Przypomnijmy, że to kolejna zapowiedziana usługa Mety w ostatnim czasie, która ma poprawić sytuację firmy po tym, jak okazało się, że idea metawersum nie przyniesie tak szybko efektów, jakby tego oczekiwano.
W czwartek Meta uruchomiła aplikację na wzór Twittera (w Polsce dostępna przez VPN-a) - Threads, by rywalizować o użytkowników rozczarowanych ostatnio platformą Muska. Aplikacja Zuckerberga ma być bezpłatna i nie posiadać żadnych ograniczeń względem liczby postów oraz służyć do wymiany szybkich komunikatów tekstowych.
/NB
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany