Social media

Dyrektor ds. komunikacji Mety odchodzi z firmy w czasie kryzysu

Fot. SkyNews

Dyrektor ds. komunikacji Mety (Facebooka) John Pinette odchodzi z firmy w czasie największego od lat kryzysu, jakiego doświadcza koncern, wywołanego ujawnieniem przez sygnalistkę Frances Haugen kontrowersyjnych praktyk biznesowych i decyzyjnych spółki.

Pinette szefował działowi PR Mety od 2019 r. Nie wiadomo obecnie, kto obejmie po nim stanowisko w kluczowym dla koncernu dziale zarządzania komunikacją i wizerunkiem.

W piątek, jak podaje dziennik "Wall Street Journal", Pinette skierował do swoich podwładnych post w wewnętrznym serwisie komunikacyjnym spółki, w którym poinformował, że to jego ostatni dzień w pracy. "Wiem, że zespół będzie dalej radził sobie doskonale w zadaniach związanych z pracą w komunikacji, które są jednymi z najważniejszych i najtrudniejszych" - napisał.

PR-owiec serdeczny dla dziennikarzy

Amerykańska gazeta opisuje Pinette'a jako PR-owca serdecznego w relacjach z dziennikarzami. Po publikacji serii artykułów znanych pod zbiorczym tytułem "The Facebook Files", które ujawniły m.in. negatywny wpływ Instagrama na zdrowie nastoletnich użytkowników , zwłaszcza dziewcząt. Ten i inne materiały z cyklu omówiliśmy dla Państwa na łamach naszego serwisu.

W ub. miesiącu "WSJ" informował, że prezes Mety Mark Zuckerberg po serii skandali zarządził, aby podlegający mu dyrektorzy działów związanych z komunikacją i marketingiem mocniej reagowali na pojawiające się na temat firmy negatywne informacje w mediach.

Czytaj też

Dział, którym zarządzał Pinette, to według gazety setki pracowników, którzy odpowiadają za wszystko, co związane z zewnętrznym wizerunkiem koncernu - od promocji produktów po odpowiedzi na zapytania dziennikarzy.

Z flagowej platformy Mety - Facebooka korzysta obecnie ponad 3 mld ludzi z całego świata.

Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.