Reklama

Social media

Fot. Marco Verch/ccnull.de/CC-BY 2.0

Demagog w gronie przyszłych sygnatariuszy unijnego kodeksu ws. dezinformacji

Demagog, polskie stowarzyszenie walczące z fake newsami, jest jednym z przyszłych sygnatariuszy unijnego kodeksu postępowania w zakresie dezinformacji. Tym samym, znalazł się w gronie 16 podmiotów, w tym m.in. Twittcha czy Adobe, które dołączą do inicjatywy. „Jedyną drogą w walce z dezinformacją jest współpraca” – skomentowała sprawę wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Věra Jourová. 

Na twitterowym koncie „Digital EU” przedstawiono listę 16 przyszłych sygnatariuszy kodeksu postępowania w zakresie dezinformacji (org. EU Code of Practice on Disinformation). Komisja Europejska w oficjalnym stanowisku wyraziła zadowolenie z chęci dołączenia nowych podmiotów do inicjatywy.

Kto konkretnie?

Do grona potencjalnych sygnatariuszy unijnego dokumentu zaliczają się: Twitch, Adobe, Havas, The Bright App, Neeva, Reporters Without Borders, VOST Europe, Netherlands Organisation for applied scientific research (TNO), Maldita, PagellaPolitica, Demagog, MediaMath, Integral Ad Science, GARM initiative, Crisp Thinking oraz Newsback.

Wśród nich znajduje się również polskie stowarzyszenie walczące z fake newsami „Demagog”.

Współpraca jedynym rozwiązaniem

Wpis na oficjalnym koncie polskiego reprezentanta w gronie sygnatariuszy odnosi się do słów Věry Jourovej, wiceprzewodniczącej Komisji Europejskiej, która jednoznacznie oceniła, że „jedyną drogą w walce z dezinformacją jest współpraca społeczeństwa obywatelskiego, firm i regulatorów”.

W podobnym tonie wypowiedział się również Thierry Breton, unijny komisarz ds. rynku wewnętrznego. Jak wskazał, jedynym sposobem na prowadzenie skutecznej walki z fake newsami jest to, aby „wszystkie strony pracowały wspólnie na rzecz realizacji tego samego celu”.

„Pochwalam dołączających dziś nowych partnerów. To pokazuje ich prawdziwą chęć do zaangażowania się i dźwigania odpowiedzialności” – zaznaczył Thierry Breton.

„Wyzwanie dla całej UE”

Paweł Terpiłowski, redaktor naczelny Demagoga, komentując sprawę wskazał, że dezinformacja stanowi jeden z kluczowych elementów działań hybrydowych. „Walka z nią to wyzwanie dla całej UE” – podkreślił.

W związku z tym, aby skutecznie stawić czoła problemowi – jego zdaniem – niezbędna jest współpraca i „wypracowanie pakietu takich rozwiązań, które realnie, a nie tylko deklaratywnie”, przyczynią się do walki z fake newsami.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama