Reklama

Polityka i prawo

Spółka Grupy WB z najtańszą ofertą w przetargu na system poboru opłat

Fot. WB Group
Fot. WB Group

Wchodząca w skład Grupy Kapitałowej WB spółka Polcam Systems złożyła ofertę w z najniższą ceną w ogłoszonym pod koniec 2019 roku przez Skarb Państwa – Główny Inspektorat Transportu Drogowego postępowaniu na zaprojektowanie, wykonanie, implementację, obsługę oraz utrzymanie systemu poboru opłat za przejazd od pojazdów lekkich (o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony) metodą elektroniczną na płatnych państwowych odcinkach autostrad A2 Konin-Stryków i A4 Bielany Wrocławskie-Sośnica.

Skarb Państwa zarezerwował na wprowadzenie nowego systemu opłat autostradowych 46,5 mln zł. W prowadzonym postępowaniu spółka Polcam Systems zaproponowała 29,9 mln zł za wykonanie umowy.

Rozwiązanie opracowane przez Polcam Systems we współpracy z innymi spółkami Grupy WB (MindMade i WB Electronics) ma wykorzystywać systemy automatycznego rozpoznawania i identyfikacji numerów rejestracyjnych pojazdów do naliczanie opłat na odcinkach płatnych autostrad (videotolling), co znacząco przyspieszy przepustowość ruchu samochodów w miejscach poboru opłat. Videotolling ma być dominującą metodą uiszczania opłaty za przejazd. Będzie wykorzystywana obok manualnych systemów poboru opłaty za przejazd, które funkcjonują na państwowych autostradach płatnych.

Videotolling ma być dominującą metodą uiszczania opłaty za przejazd. Będzie wykorzystywana obok manualnych systemów poboru opłaty za przejazd, które funkcjonują na państwowych autostradach płatnych.

Według danych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego średnio miesięcznie przez punkty poboru opłat 162,4-kilometrowego odcinka autostrady płatnej A4 Bielany Wrocławskie-Sośnica przejeżdża 2,46 mln pojazdów, z czego 63% (1,55 mln) to samochody o masie do 3,5 t. W przypadku 99-kilometrowego odcinka autostrady płatnej A2 Konin-Stryków miesięcznie punkty poboru opłat obsługują średnio ponad milion wozów, z czego 68% (0,71 mln) stanowią pojazdy lekkie.

Polcam Systems dostarczy, zainstaluje i skonfiguruje sprzęt, urządzenia i oprogramowanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania systemu Videotolling, dostarczy aplikację kliencką i będzie realizowała prace rozwojowe nad systemem. Opcjonalnie na zlecenie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zintegruje dostarczone rozwiązanie z Nowym Krajowym Systemem Poboru Opłat.

Informacja prasowa Grupy WB

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama