Reklama

Polityka i prawo

Fot. solenfeyissa/Pixabay

Rywal TikToka, rozważa wejście na giełdę

Amerykańska aplikacja Triller, rywal TikToka, rozważa wejście na giełdę. Według informacji przekazanych przez źródła agencji Reutera, firma aktywnie poszukuje spółki celowej chętnej do jej przejęcia i wsparcia procesu gromadzenia kapitału przed debiutem.

Możliwe wejście powstałego w 2015 r. Trillera na giełdę to próba kapitalizowania przez tę firmę problemów, jakich doświadcza TikTok. Szefostwo Trillera żywi nadzieję, że ich platforma pozyska popularnych twórców i ich fanów odpływających z popularniejszej chińskiej platformy, z której tylko w USA korzysta ponad 100 mln użytkowników - ocenia Reuters.

Administracja prezydenta USA Donalda Trumpa zażądała od właściciela TikToka, pekińskiej spółki ByteDance, odsprzedania amerykańskiego oddziału platformy podmiotowi z USA. Waszyngton powołał się przy tym na kwestie bezpieczeństwa narodowego Stanów Zjednoczonych i ryzyko wykorzystania danych Amerykanów do celów szpiegowskich przez chiński wywiad. Agencja przypomina, że choć negocjacje ws. przyszłości platformy nadal trwają, to TikTok pozwał amerykański rząd w związku z rozporządzeniem wykonawczym nakazującym blokadę dystrybucji aplikacji w sklepach z oprogramowaniem na urządzenia mobilne firm z USA takich jak Google i Apple.

Obecnie Triller współpracuje z bankiem inwestycyjnym Farvahar Partners - twierdzą źródła agencji Reutera. Według nich firma poszukuje możliwości zawarcia umowy ze spółką celową chętną przejąć Trillera i pomóc mu gromadzić kapitał przed potencjalnym giełdowym debiutem. W gronie prywatnych inwestorów Trillera prym wiedzie grupa UBS Group AG, która obiecała zgromadzić kapitał w wysokości 250 mln dolarów - twierdzą rozmówcy Reutera.

Triller jest aktualnie wyceniany na ok. 1,25 mld dolarów. Wcześniej w tym roku platforma informowała, iż korzysta z niej w ciągu miesiąca 65 mln aktywnych użytkowników. Analitycy cytowani przez agencję kwestionują te dane, zwracając uwagę, iż firma nie zapewniła należytej przejrzystości i możliwości ich weryfikacji przez strony trzecie

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama