Polityka i prawo
Nowe funkcje w aplikacji mObywatel. Sprawy związane z energią czy opałem załatwisz online
W aplikacji mObywatel oraz na stronie: cieplo.gov.pl będzie można sprawdzić ceny opału, wyszukać punkt sprzedaży, skontaktować się ze sprzedawcą czy dołączyć jako dostawca. Będzie można także złożyć wniosek o dodatek elektryczny dla gospodarstw domowych. To kolejne nowe funkcjonalności, jakie pojawiły się w apce.
Na stronie i w aplikacji możliwe jest sprawdzenie i porównanie cen opału, m.in. najniższej aktualnej ceny węgla, dostępnych punktów sprzedaży wraz z ich lokalizacją, danych podmiotów, które oferują handel opałem. Można również dołączyć do bazy jako dostawca. Te opcje są dostępne od piątku, 25 listopada br.
O tym, że „sprawy związane z energią będzie można było załatwić online” informował podczas piątkowej konferencji minister Janusz Cieszyński.
"Od dziś sprawy związane z zakupem opału czy kwestiami energii, będziemy mogli załatwić online. Uruchamiamy kolejne usługi, aplikacja mObywatel staje się aplikacją transakcyjną. To duży krok do przodu" – komentował pojawienie się nowe funkcjonalności w mObywatelu Janusz Cieszyński, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w KPRM.
Dodał, że "dzięki łatwemu porównaniu ofert możemy zaoszczędzić czas na wypełnianie wniosków w urzędach”.
Nowe wnioski będą dostępne od 1 grudnia br. - o dodatek elektryczny dla gospodarstw domowych oraz o zakup preferencyjny węgla dla gospodarstw domowych.
Z kolei do 30 listopada br. można składać wniosek o dodatek do źródeł ciepła. Dostępne jest już także oświadczenie dotyczące zwiększenia limitu na energię elektryczną (do czerwca 2023 roku).
Nowe funkcjonalności w mObywatelu
W październiku br. Cieszyński poinformował o uruchamianiu pierwszych formularzy, które będą działały w ramach tego rozwiązania. Chodziło m.in. o wnioski dotyczące dodatków energetycznych (np. dopłat do węgla).
Natomiast w listopadzie do apki został dołączony formularz Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska „Zgłoś interwencję”.
Czytaj też
Jak aplikacja będzie się zmieniać pisaliśmy już na łamach CyberDefence24.pl wielokrotnie. Zapowiadano m.in., że będzie ona skupiać czynności urzędowe w jednym miejscu, dostępne będą powiadomienia push o konieczności wypełnienia dokumentów czy utraty ich ważności; czy możliwe będą szybkie płatności za sprawy urzędowe, bądź wystawienie e-pełnomictwa.
Czytaj też
/NB
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].