Reklama

Polityka i prawo

Miasto Warszawa włącza się w akcję "off". Celem walka z uzależnieniem od telefonów i komputerów

fot. fshoq.com / CC BY 4.0
fot. fshoq.com / CC BY 4.0

Stolica włącza się w akcję społeczną „off”, w której chodzi m.in. o to, żeby uczniowie mądrze korzystali z urządzeń mobilnych i komputerów. Miasto zachęca też dzieci, aby w Dzień Dziecka w ogóle wyłączyły telefony.

Zdaniem ekspertów, podczas pandemii pogłębił się problem uzależnienia młodych ludzi od internetu, gier komputerowych oraz portali społecznościowych. Wskazują oni, iż podczas nauki zdalnej zwiększyła liczba osób cierpiących na ten rodzaj nałogu.

"Nasza postawa, właściwa profilaktyka i realizacja programów mogą pomóc w ograniczeniu nadużywania mediów elektronicznych wśród naszych dzieci i młodzieży. W czerwcu przeprowadzimy anonimową ankietę na ten temat wśród wszystkich naszych uczniów. Musimy ocenić skalę problemów, z którymi dzieci wracają do szkoły" - uważa wiceprezydentka Warszawy Renata Kaznowska.

Z tego względu w Dzień Dziecka organizowana jest akcja społeczna "off", zwracająca uwagę na problem uzależnień behawioralnych wśród młodych ludzi. Za kilka dni w komunikacji miejskiej pojawią się spoty "Telefony Off – Dzień dziecka spędź aktywnie".

"Zachęcam wszystkie warszawskie dzieci do odłożenia telefonów, w tym wyjątkowym dniu przełączmy się z opcji >>on<< na >>off<<, odbudujmy więzi i relacje rodzinne. W stolicy można spędzać czas na wiele sposobów i skorzystać chociażby z ofert otwierających się stopniowo instytucji kulturalnych i sportowych. Po pandemii warto je odkryć na nowo" - mówiła radna Renata Niewitecka, pomysłodawczyni przeprowadzenia tej akcji.

Miasto ma też w planach w połowie czerwca zapytanie wszystkich stołecznych uczniów (200 tys. osób) o czas spędzany przed komputerem i telefonem, rodzaje mediów z których korzystają oraz kondycję psychofizyczną. "Ankietę i jej wyniki opracują specjaliści warszawskiej Poradni psychopedagogicznej" - przekazał miejski ratusz.

Po wakacjach planowane są również kolejne działania - konferencja dla nauczycieli, webinaria dla rodziców, gra dla uczniów z netykiety oraz kampania społeczna z Młodzieżową Radą Miasta na temat mądrego korzystania z sieci. 

image

 

Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze