Reklama

Polityka i prawo

Komisja za częścią zmian do projektu ws. lepszej weryfikacji kierowców wykonujących przewozy osób

W czwartek sejmowa Komisja Infrastruktury poparła część poprawek do projektu noweli Prawa o ruchu drogowym. Nowe przepisy mają m.in. podnieść bezpieczeństwo pasażerów przy realizacji przewozów drogowych przez taksówki na aplikację.

Reklama

W czwartek sejmowa komisja infrastruktury rozpatrywała szereg poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu noweli Prawa o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Nowe przepisy

Projekt noweli dotyczy m.in. podniesienia bezpieczeństwa pasażerów przy realizacji przewozów drogowych przez tzw. taksówki na aplikację, m.in. poprzez lepszą niż do tej pory weryfikację tożsamości kierującego pojazdem. Więcej na temat pisaliśmy tutaj .

Nowe przepisy mają zaostrzyć również kary za naruszenie obowiązków zapisanych w ustawie - zarówno dla przedsiębiorców, którzy pośredniczą w przewozach, jak i dla osób wykonujących przewóz. Na temat tychże kar wypowiedział się minister Janusz Cieszyński.

"Te kary idą w górę 25 razy, to będzie nawet do miliona złotych". "To jest szczególnie ważne, dlatego, że firmy, które ewentualnie miałyby te kary płacić to wielkie, międzynarodowe korporacje i te kary powinny być adekwatne do ich możliwości finansowych. Kara 40 tys. zł to nie jest kara wystraczająca" - powiedział minister.

Czytaj też

Poprawka Lewicy odrzucona

Podczas czwartkowych obrad komisji posłowie poparli 10 poprawek, z których 9 zgłosili posłowie PiS, a jedną - KO. Miały one charakter legislacyjno-doprecyzowujący. Zmiana zgłoszona przez KO dotyczy tego, by przedsiębiorca prowadzący pośrednictwo przy przewozie osób w terminie trzech miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, dokonał weryfikacji "wykonujących przewóz osób zlecony na rzecz tego przedsiębiorcy, z którym rozpoczął współpracę przed dniem wejścia w życie (...) ustawy".

Inna zarekomendowana poprawka określa, że przedsiębiorca prowadzący pośrednictwo przy przewozie osób "weryfikuje - w tym elektronicznie za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość w trakcie świadczenia usługi przewozu, z częstotliwością niezbędną dla zapewnienia bezpieczeństwa przewozu osób, jednak nie rzadziej niż raz na 100 przewozów - czy osoba wykonująca przewóz osób jest rzeczywiście osobą, której ten przewóz zlecono".

Poparcia posłów nie zyskała poprawka, którą zgłosił klub Lewicy - regulowała ona kwestie bezpieczeństwa, m.in. niekaralności obcokrajowców spoza UE i poświadczania tej niekaralności w kraju pochodzenia tych osób. Przywracała ona także egzaminy dot. znajomości topografii miasta, po których kierowcy się poruszają. Więcej na temat problemu weryfikacji niekaralności kierowców spoza Unii Europejskiej pisaliśmy w tym tekście .

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

PAP/MG

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama