Polityka i prawo
Aplikacja „Kwarantanna domowa” – najpierw SMS, później aktywacja
Ponad tysiąc osób korzysta już z aplikacji „Kwarantanna domowa”. W związku z tym Ministerstwo Cyfryzacji wystosowało specjalny komunikat dotyczący jej właściwego funkcjonowania.
Resort informuje, że osoby, które są objęte kwarantanną a pobrały aplikację, muszą najpierw poczekać na wiadomość SMS i dopiero po jej otrzymaniu uaktywnić swojego konto.
Po kolei
Proces wygląda następująco: resort dostaje informację o osobach objętych kwarantanną, wysyła im wiadomość SMS zachęcającą do ściągnięcia i zainstalowania aplikacji. W związku z tym, jeśli osoby, które są w kwarantannie nawet od kilku dni, a nie otrzymały SMSa – po ściągnięciu i próbie instalacji aplikacji wyświetli im się komunikat, że wymaganych danych nie ma w bazie.
Ministerstwo uspokaja, że wiadomość na pewno do każdego dotrze. Po jej otrzymaniu komunikat zniknie. Wówczas użytkownicy będą mogli instalować i aktywować aplikację.
„Do godz. 17.40 wysłaliśmy ponad 22 tysiące SMSów. Niemal 2,5 tysiąca osób już zalogowało się do aplikacji, przeszło 1300 z nich wykonało pierwsze zadanie, a to oznacza rozpoczęcie pełnego korzystania z apki” – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – „Zainteresowanie aplikacją jest naprawdę spore” – dodaje szef resortu.
Najpierw SMS, później aktywacja
Otrzymanie SMSa jest kluczowe. To znak, że dane osoby objętej kwarantanną są w bazie i że może ona rozpocząć korzystanie z aplikacji. Proces udostępniania aplikacji ministerstwo planuje zakończyć w ten weekend.
Kwarantanna domowa – to oficjalna, bezpieczna i bezpłatna aplikacja, która ułatwia przejście obowiązkowej kwarantanny w warunkach domowych. Umożliwia potwierdzenie miejsca, w którym dana osoba przebywa oraz m.in. podstawową ocenę jej stanu zdrowia.
Dzięki aplikacji obywatele zyskują szybki dostęp do niezbędnych - pomocnych w czasie kwarantanny - informacji. Mogą też korzystać ze specjalnej infolinii.
Aplikacja daje m.in. możliwość zgłoszenia się do lokalnych ośrodków pomocy społecznej, które w uzasadnionych sytuacjach, mogą dostarczać leki, czy artykuły spożywcze. Dzięki aplikacji szybko można skontaktować się z pracownikiem socjalnym.
Jak aktywować aplikację? Należy pobrać ją z App Store lub Google Play. Po jej zainstalowaniu konieczna jest rejestracja za pomocą numeru telefonu. Założone konto zostanie zweryfikowane po wprowadzeniu kodu, który zostanie wysłany w wiadomości SMS.
Więcej informacji: www.gov.pl/kwarantannadomowa
Informacja prasowa Ministerstwa Cyfryzacji