Reklama

Polityka i prawo

100 tys. wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika w placówkach pocztowych

Autor. Noah Buscher/ Unsplash/ Domena publiczna

Przeszło 100 tys. wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego złożono już w placówkach Poczty Polskiej. Bony w postaci kodów wydawane są od 21 marca br.

Reklama

Zawnioskowanie o świadczenie na zakup odbiornika cyfrowego możliwe jest albo przez internet, na stronie gov.pl, albo w placówkach Poczty Polskiej, zlokalizowanych na terenie całego kraju.

Reklama

Zdecydowanie najpopularniejszym sposobem na uzyskanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego, umożliwiającego odbiór telewizji naziemnej w wersji DVB-T2/HEVC, jest wizyta w urzędzie pocztowym albo jego filii. Już przeszło 100 tys. wniosków złożono w placówkach spółki.

Czytaj też

"Blisko 3/4 wszystkich wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika złożono w placówkach spółki, co dowodzi zaufania klientów do Poczty Polskiej. Nasi pracownicy pomagają w wypełnieniu niezbędnych dokumentów oraz przekazują bon w postaci kodu, który można wykorzystać w sklepach biorących udział w akcji. Cały ten proces jest prosty, przejrzysty i szybki oraz, oczywiście, bezpłatny dla Wnioskującego" – stwierdza Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Reklama

Zmiana standardu nadawania TV

Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego, w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera.

W Polsce przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywa się regionalnie, w czterech etapach. Pierwsze przełączenia rozpoczęły się 28 marca w województwach dolnośląskim i lubuskim. Ostatnie przełączenie nastąpi 27 czerwca.

Zakup odbiorników jest możliwy już w ponad 2,6 tys. punktów sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce: https://dvbt2.gov.pl/wyszukiwarka .

/Na podst. informacji prasowej

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama

Komentarze