Reklama

Polityka i prawo

Facebook ogłosił plan przeciwdziałania ingerencjom wyborczym

Fot. Simon / pixabay.com
Fot. Simon / pixabay.com

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg przedstawił nową koncepcję swojej firmy, mającą chronić uczciwość wyborów. Wprowadza ona szereg nowych rozwiązań mających wspierać walkę m.in. z dezinformacją polityczną.

Założyciel Facebooka opowiedział jak szerokie spektrum działań podejmuje od dawna firma, aby wspierać procesy demokratyczne. Zapewnił o zaawansowanej współpracy z instytucjami państwowymi w Stanach Zjednoczonych, ale i innych krajach. „Żyjemy w nowym świecie. To nowe wyzwanie dla wspólnot internetowych, aby poradzić sobie z działaniami państw narodowych dążących do osłabienia wyborów” – dodał także Zuckerberg podczas transmisji na żywo.

 

Planowane działania firmy to:

 

1. Współpraca z rządem USA przy śledztwach na temat rosyjskich ingerencji w wybory prezydenckie w 2016 roku (przekazanie 3 tys. wykupionych przez rosyjskie podmioty reklam do komisji w Kongresie);

2. Kontynuacja i rozszerzenie własnych poszukiwań i śledztw w kwestii tego jak platforma Facebooka była wykorzystywana przy wyborach, z uwzględnieniem analiz zachowań zagranicznych podmiotów, zwłaszcza z Rosji i innych państw byłego ZSRR;

3. Uczynienie polityki reklamowej bardziej przejrzystej, łącznie z udostępnieniem informacji o tym, jakie inne reklamy zostały wykupione przez daną stronę czy podmiot płacący za nie w ciągu najbliższych miesięcy;

4. Wzmocnienie i udoskonalanie procesów związanych z przeglądem i moderacją reklam politycznych, wykupywanych na platformie, lecz bez wprowadzania cenzury prewencyjnej;

5. Zwiększenie inwestycji w bezpieczeństwo, zwłaszcza na odcinku uczciwości wyborczej (od przyszłego roku ponad dwukrotnie zostanie zwiększony zespół pracujący z tematami wyborczymi, a łącznie zatrudnionych zostanie ponad 250 pracowników w tych obszarach);

6. Rozszerzenie partnerstwa z komisjami wyborczymi na całym świecie, w tym informowanie tych instytucji o ryzykach on-line, zidentyfikowanych przez zespoły Facebooka;

7. Rozwój partnerstwa w obszarze cyberbezpieczeństwa, w tym zwiększenie działań z obszaru dzielenia się informacjami o zagrożeniach z innymi przedsiębiorstwami działających w branży technologii i bezpieczeństwa (dalsze wykorzystanie programu ThreatExchange, ale i zwiększanie takich informacji o podmiotach starających się zakłócać procesy wyborcze);

8. Działalność proaktywna ukierunkowana na wzmacnianie procesów wyborczych (w tym przede wszystkim przygotowanie nowych usług chroniących użytkowników, zaangażowanych w dyskusje polityczne, zwłaszcza rozwój systemów mających przeciwdziałać zastraszaniu czy politycznemu znęcaniu się oraz narzędzi pomagających użytkownikom zrozumieć te zagadnienia);

9. Wsparcie uczciwości procesów wyborczych w Niemczech, m.in. poprzez działania wobec tysięcy fałszywych kont, współpraca z niemieckimi służbami oraz współdzielenie praktyk bezpieczeństwa z kandydatami oraz partiami (do tego działania obejmujące monitoring działań zablokowanych kont).

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama