Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Nowelizacja KSC do kosza? Ustawa zmieni branżę cyber

Branża cyber niewątpliwie czeka na nowelizację ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Co w projekcie jest dobre, a co wymagałoby zmiany?
Branża cyber niewątpliwie czeka na nowelizację ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Co w projekcie jest dobre, a co wymagałoby zmiany?
Autor. CyberDefence24

Branża cyber niewątpliwie czeka na nowelizację ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Poznaliśmy jej kolejną wersję, zakończono już konsultacje. Jak to zmieni rynek? O to zapytaliśmy Pawła Śmigielskiego, country managera Stormshield w Polsce.

Artykuł sponsorowany

Jak informowaliśmy, w kwietniu br. Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało 129-stronnicowy projekt nowelizacji ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa (KSC). Stanowi on podstawę funkcjonowania podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo państwa i obywateli.

Niestety w poprzedniej kadencji rządu - mimo podejmowanych prób - nie udało się znowelizować obowiązujących przepisów, choć od 2018 roku pojawiło się wiele nowych wyzwań.

Natomiast ostatnio pojawiły się doniesienia, że choć prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa - według założeń Ministerstwa Cyfryzacji - mają zostać sfinalizowane w październiku tego roku, to resort może mieć poważny problem, by dotrzymać terminu.

Ma to związek z uwagami, jakie przekazał do projektu minister koordynator służb specjalnych Tomasz Siemoniak.

Czytaj też

Reklama

Rewolucja w branży cyberbezpieczeństwa?

Czy nowelizacja KSC przyniesie rewolucję w podejściu do cyberbezpieczeństwa? Jak zmieni rynek, jakie obowiązki i zadania dostaną nowe podmioty? Jakie rozwiązania są dobre, a jakie budzą wątpliwości?

O to pytamy Pawła Śmigielskiego, country managera Stormshield w Polsce. Rozmawiamy także o programie „Cyberbezpieczny samorząd” i o tym, czego potrzebuje polska administracja, by dążyć do rozwoju.

Zapraszamy do obejrzenia materiału.

YouTube cover video
Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama