Social media
Chiny dały firmom internetowym pół roku na rozwiązanie problemów z lokalnymi regulacjami
Chińskie ministerstwo przemysłu i technologii informacyjnych podało, że firmy z sektora gospodarki cyfrowej mają pół roku na rozwiązanie głównych problemów ze swoimi aplikacjami mobilnymi. Chodzi tu o naruszenia lokalnych regulacji m.in. w zakresie ochrony praw konsumentów i cyberbezpieczeństwa.
Resort podał, że zadaniem firm oferujących aplikacje mobilne i inne usługi cyfrowe będzie m.in. rozwiązanie problemu wyskakujących w aplikacjach okienek, które zmuszają użytkowników do skorzystania z usług, których w przeciwnym razie by nie nabyli.
Innym problemem wyszczególnionym przez ministerstwo jest blokowanie przez aplikacje linków prowadzących do stron lub usług konkurencyjnych firm. Administracja w Pekinie wskazała również, że poprawy wymagają kwestie związane z cyberbezpieczeństwem, na przykład brak szyfrowania w przypadku przetwarzania w ramach usługi wrażliwych danych, bądź też zaniechanie pozyskiwania zgody użytkownika na przekazywanie danych z aplikacji zewnętrznym podmiotom.
Audyt bezpieczeństwa dla firm
Wcześniej nowe zobowiązania na chińskie firmy technologiczne nałożyła Chińska Administracja Cyberprzestrzeni, która zapowiedziała powstanie nowych regulacji prawnych m.in. w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Obowiązkowy będzie m.in. audyt bezpieczeństwa dla firm, z których usług korzysta ponad milion zarejestrowanych użytkowników i które planują wejść na zagraniczne giełdy. Oprócz audytu, firmy zobowiązane będą do zgromadzenia przed wejściem na zagraniczne giełdy większego kapitału, wydłużony zostanie również czas rozpatrywania skarg – z dotychczasowych 45 dni do trzech miesięcy.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.