Reklama

Biznes i Finanse

Poczta Polska z umową na nowy system informatyczny do zarządzania logistyką

fot. Kristina Tripkovic/ Unsplash/ Domena publiczna
fot. Kristina Tripkovic/ Unsplash/ Domena publiczna

Poczta Polska zawarła umowę na nowy system informatyczny do zarządzania procesami logistycznymi (Transportation Management System). Oprogramowanie stworzy spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe, funkcjonująca na rynku komercyjnym pod nazwą Envelo. 

System ma usprawnić procesy transportowo-logistyczne, co przełoży się na szybkość doręczenia przesyłek do klientów oraz oszczędność wykorzystywanych surowców. Zgodnie ze strategią spółki na najbliższe 3 lata, Poczta Polska zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje. Spora część tej kwoty ma zostać przeznaczona na automatyzację i informatyzację procesów w obszarze logistyki, w szczególności związanych z przesyłkami.

Przedmiotem umowy zawartej pomiędzy spółką a Pocztą Polską Usługami Cyfrowymi jest zaprojektowanie, dostarczenie i wdrożenie systemu wspierającego wszystkie procesy logistyczne w firmie ‒ w zakresie zarządzania, przewozu, doręczania, monitorowania i rozliczania strumieni przesyłek w czasie rzeczywistym. Zgodnie z umową PPUC będzie odpowiedzialna również za utrzymanie systemu i świadczenie usług gwarancyjnych.

"W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy wdrożyliśmy do realizacji wszystkie projekty strategiczne Poczty Polskiej. Wśród nich takie, które były dotąd, często od bardzo wielu lat, wyłącznie przedmiotem prac koncepcyjnych. Jednym z nich jest właśnie projekt stworzenia nowego systemu informatycznego do zarządzania procesami logistycznymi. Kontrakt na dostarczenie systemu TMS zawarty ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe, a więc ze spółką zależną Poczty, to też kolejny duży krok na drodze do budowy software house pocztowej grupy kapitałowej, co stanowi ważny element naszej strategii" – podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Strategia cyfryzacji

Wdrożenie nowego systemu, odpowiadającego za planowanie transportu ma przyczynić się do wzrostu konkurencyjności na rynkach KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) oraz usług TSL (transport, spedycja, logistyka), takich jak Krajowa Przesyła Paletowa oraz Międzynarodowa Przesyłka Paletowa.

Poczta Polska, zgodnie z założeniami strategii na lata 2021-2023, planuje zwiększyć swój udział także na rynku usług KEP. Spółka konsekwentnie stawia na rozwój perspektywicznego obszaru e-commerce, zarówno pod względem oferty, z jaką wychodzi do Klientów jak i modernizacji infrastruktury. Jednym z kluczowych elementów tego procesu są inwestycje w informatyzację systemów pocztowych, które zapewnią sprawną i stabilną obsługę procesów logistycznych, w tym optymalizację transportu.

"Integracja cyfrowych kompetencji pozwoli na sprawniejsze działanie i optymalizację kosztów rozwiązań informatycznych, które są niezbędne do tego, aby obsługiwać klientów w sposób coraz bardziej nowoczesny. Budujemy własny software house, który zajmie się wytwarzaniem kluczowego oprogramowania dla Poczty i podmiotów z Grupy Poczty Polskiej" – zaznacza Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska nabędzie prawo własności do oprogramowania wytworzonego przez PPUC w ramach zawartej umowy, co ma pozwolić na rozwijanie i modyfikowanie systemu TMS. 

W ciągu kolejnych trzech lat Poczta Polska planuje przeznaczyć 1,2 mld zł na inwestycje w zakresie automatyzacji, cyfryzacji i rozbudowy architektury sieci logistycznej. Jeszcze w tym roku spółka przeznaczy 400 mln zł na inwestycje w automaty paczkowe, cyfryzację, logistykę i automatyzację procesów.

Na podst. informacji prasowej


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Reklama

Komentarze

    Reklama