Reklama

Biznes i Finanse

Poczta Polska podnosi jakość cyberbezpieczeństwa. Umowa z ComCERT SA

Fot. eelias/unsplash.com
Fot. eelias/unsplash.com

Poczta Polska podpisała umowę z głównym dostawcą usług cyberbezpieczeństwa ComCERT SA (grupa Asseco). Dzięki porozumieniu operator pocztowy m.in. podniesie jakość swoich zabezpieczeń. 

Poczta Polska w oficjalnym komunikacie do sprawy podkreśliła, że rozwój nowoczesnych technologii i systemów bezpieczeństwa wiąże się ze wzrostem cyberataków oraz technik stosowanych przez cyberprzestępców. „Od maja 2021 roku Poczta zarejestrowała prawie 500 zgłoszeń dotyczących podejrzanych wiadomości e-mail, wiadomości sms i komunikatów podszywających się pod Operatora Pocztowego. Cyberprzestępcy wysłali także ponad 300 fałszywych wiadomości e-mail do pracowników Poczty Polskiej” - wskazuje Spółka. 

W trakcie incydentów cyberprzestępcy zastraszają odbiorców. Polega to na rozsyłaniu informacji o rzekomo zhakowanym i zainfekowanym urządzeniu, a także groźby, że w momencie nieotrzymania płatności od adresata wiadomości dojdzie do publikacji wrażliwych danych. 

Poczta Polska przypomina, że incydenty wiążą się ze stratami, które mogą także dotknąć największych graczy na rynku. Wynika to z faktu, że cyberataki są wymierzone nie tylko w klientów, ale także podmioty biznesowe. 

„Operator pocztowy musi spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa świadczonych usług, bo ma to ogromne znaczenie społeczne i biznesowe. Dlatego Poczta zdecydowała się wzmocnić swój zespół cyberbezpieczeństwa i zainwestować w technologie chroniące systemy informatyczne” - czytamy w komunikacie. 

Jesteśmy jedną z większych firm w Polsce, zatrudniamy ponad 70 tys. pracowników, mamy ponad 7,6 tys. placówek, 40 tysięcy urządzeń stacjonarnych, 20 tys. tabletów. Nasze systemy teleinformatyczne, które wspierają naszą pracę, są niezwykle rozległe i mogą prowokować do cyberataków. Świadomość zagrożenia wpływa na konieczność podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w ramach całej organizacji. W ramach prowadzonych działań dbamy także, by proces doręczania przesyłek miał, w całym łańcuchu doręczenia korespondencji (tradycyjnej i cyfrowej) zawarowaną: integralność, poufność i niezaprzeczalność. Poczta w wyniku kooperacji z ComCERT S.A. zaktualizuje reguły i zrealizuje testy potwierdzające ich działanie.

mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej SA.

Wsparcie cyberbezpieczeństwa

Poczta Polska podpisała umowę z głównym dostawcą usług cyberbezpieczeństwa ComCERT SA (grupa Asseco). Współpraca będzie dotyczyła usługi z zakresu wsparcia centrum operacji bezpieczeństwa (SOC), szkoleń oraz usług zaawansowanych, w ramach których ComCERT SA będzie prowadzić testy bezpieczeństwa infrastruktury Spółki.

ComCERT SA jest polską firmą działającą na rynku od 2011 roku, rozpoznawalną szczególnie w obszarze usług typu CERT (Computer Emergency Response Team) na rynku przedsiębiorstw i instytucji, niezwiązaną z żadnym operatorem telekomunikacyjnym. Specjalizuje się w identyfikowaniu zagrożeń i incydentów w cyberprzestrzeni, tworzeniu  i podnoszeniu kompetencji zespołów reagujących (CERT, SOC) oraz wsparciu klientów w sytuacjach zagrożenia lub naruszenia ich bezpieczeństwa” - wskazuje Poczta Polska.

Znajdujemy się w szczególnym momencie transformacji cyfrowej Poczty Polskiej, która realizuje strategiczne projekty cyfrowe o społecznym zasięgu. Nasz klient ma konkretną wizję nie tylko swoich usług cyfrowych, ale także cyberbezpieczeństwa. Możliwość współpracy w takim środowisku stanowi dla nas zarówno wyróżnienie, jak i zobowiązanie do świadczenia profesjonalnych usług na najwyższym poziomie.

komentuje Krzysztof Dyki, prezes ComCERT SA.

W komunikacie do sprawy zadeklarowano, że cyfryzacja jest strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty Polskiej. Spółka od lat przechodzi transformację biznesową w związku z postępem technologii teleinformatycznych oraz zmianą preferencji konsumentów. „Poczta Polska konsekwentnie buduje oraz poszerza swoje kompetencje. Już teraz świadczy szereg usług cyfrowych, a ze względu na skalę firmy, posiadane systemy są jednymi z największych w Polsce” - czytamy w jego treści. 

Na podstawie informacji prasowej Poczty Polskiej SA. 


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze